značaj digitalnog marketinga

Značaj digitalnog marketinga za elektronsku trgovinu

Sa promenom navika kod kupaca raste i značaj digitalnih kanala prodaje, odnosno elektronske trgovine. Kako te posetioce društvenih mreža i veb-sajtova treba nekako i dovesti do tačke kupovine, tu do izražaja dolazi digitalni marketing. Koji su to trendovi u ovom načinu prodaje i gde je tu marketing nove generacije? Evo odgovora.

značaj digitalnog marketinga

 

Trendovi u elektronskoj trgovini

  1. Agilna organizacija – konstantna evaluacija i prilagođavanje prodajnih kanala. S obzirom na to da se elektronska trgovina odvija na internetu, a znamo da je on „živa stvar”, potrebno je redovno praćenje performansi i testiranje različitih pristupa.
  2. Omnichannel trgovina – digitalna sveprisutnost određenog brenda ili e-prodavnice kod potrošača. Da biste stalno bili na pameti vašim posetiocima važno je da budete prisutni svuda gde su oni: na svim uređajima, mrežama i platformama, važno je i da je ta prisutnost konzistentna. Omnichannel je naslednik multichannel koncepta, ali je od njega i drugačiji jer označava sinergiju svih kanala komunikacije, prodaje i promocije.
  3. Kontekstualno korisničko iskustvo – prilagođavanje korisničkog iskustva pri kupovini uzimajući u obzir potrebe i interesovanja kupaca. Jedini način da izvučete maksimum iz svake posete vašoj elektronskoj prodavnici je da pružite kupcu baš ono što on želi, tamo gde on želi.
  4. Magento – platforma za e-trgovinu koja je sve popularnija u ovoj industriji.

Koje je mesto digitalnog marketinga u elektronskoj trgovini?

Iako se možda čini da elektronska trgovina funkcioniše sama po sebi, to, nažalost, nije tačno. Kao što smo rekli na početku, potrebno je privući posetioce vašoj prodavnici, pretvoriti ih u kupce (konvertovati) i zadržati.

Kada govorimo o primeni digitalnog marketinga u elektronskoj trgovini, radi se o višestepenoj povezanosti ova 2 koncepta u sve 3 faze: u privlačenju, konvertovanju i zadržavanju. Upravo tu se vidi značaj 2. trenda koji smo spomenuli.

elektronska trgovina

 

 

 

Alati i strategije digitalnog marketinga koji se koriste i u e-commerce sektoru mogu biti:

  • SEO,
  • Imejl-marketing,
  • remarketing/retargeting,
  • društvene mreže,
  • Facebook i Google AdWords plaćeno oglašavanje i
  • analitika.

U poslednje vreme akcenat se stavlja na remarketing na Google-u  i društvenim mrežama, kao i na imejl-marketing. Što se tiče imejl-marketinga, kada pričamo o elektronskoj trgovini, najviše su u upotrebi automatizovane sekvence mejlova koje imaju određene događaje kao „okidače”. Primeri za to su serije mejlova usled napuštene korpe za kupovinu, odustajanje na kraju kupovine, sniženja, popusti i ponuda komplementarnih proizvoda.

Nije zanemarljiva ni analitika, koja je u skladu sa 1. spomenutim trendom. Da biste mogli da izvršite prilagođavanje strategija prodaje koje koristite, važno je da znate ko, kada, kako i preko kog kanala najviše posećuje vašu onlajn prodavnicu. Analitika je i vaš partner u poslovanju, jer će prva pokazati ukoliko dođe do nekog problema u funkcionisanju prodavnice, ili suprotno – do neke iznenadne popularnosti pojedinih proizvoda.

Elektronska trgovina postoji već neko vreme, ali se nameće zaključak da se stvari tek zahuktavaju. Ostaje nam da vidimo šta donose nove tehnologije i kako će one biti upotrebljene za ispunjenje ciljeva e-commerce industrije.

 

Kristina Vuković