Šta čini onlajn vizuelni identitet?
Prvo bi valjalo definisati šta je uopšte vizuelni identitet. Ovaj pojam odnosi se na sve elemente vidljive okom, koji se vezuju za određeni brend ili kompaniju. U tradicionalnom poslovanju tu spadaju različiti brendirani predmeti kao što su kancelarijski materijal, papirna i kožna galanterija, uniforme u korporacijskim bojama, zatim logo, vizit-kartice i memorandumi. Kako je način poslovanja vremenom evoluirao i prelazio u onlajn sferu, tako su se menjali i načini na koje sve može neko preduzeće vizuelno da se predstavi.
Pitanje koje se tada postavlja je kako učiniti svoj biznis prepoznatljivim u digitalnom marketingu, i na internetu generalno. To se postiže pažljivim dizajnom i odabirom elemenata onlajn vizuelnog identiteta.
Neki od tih elemenata su:
- dizajn sajta – boje, favikon, font, grafički elementi,
- mejlovi – zaglavlje, potpis,
- poslovni profili na društvenim mrežama – profilne fotografije, naslovne fotografije, korišćeni filteri/način obrade fotografija,
- izgled svih dokumenata u elektronskom obliku (elektronske fakture, memorandumi)
Ključna stvar o kojoj treba voditi računa kod upravljanja ovim elementima je konzistentnost. Pod time podrazumevamo usklađenost boja i grafičkih elemenata (logo, font, vizuali) na svim mrežama/profilima/onlajn platformama gde je brend prisutan. Samo tako ćete ostavljati utisak profesionalnosti i kvaliteta. Takođe, vremenom će takav nastup doneti prepoznatljivost Vašem brendu.
Od najvećeg značaja su logo i boje. Oni se prvi određuju, a koreni njihove upotrebe sežu još iz tradicionalnog načina poslovanja. Potrebno je konstantno imati na umu njihovu sveprisutnost u vizuelnim elementima jednog brenda, naročito na početku, kada ih tek birate. Što se tiče psihologije boja, svi vezuju neku boju za neku emociju, pa je to iskorišćeno i u internet marketing kampanjama. Na primer, za plavu boju je poznato da izaziva osećaj poverenja i jedna je od najčešće korišćenih boja, naročito za biznise iz domena konsaltinga, bankarstva, osiguranja. Ako Vas više interesuje ova tema pogledajte ovaj infografik na kome je sve detaljno objašnjeno.
Značaj onlajn vizuelnog identiteta za Vaše poslovanje
Sav Vaš trud u domenu dizajna i upravljanja vizuelnim identitetom u digitalnom svetu treba kao cilj da ima dobro korisničko iskustvo. Kao što je u trgovini „mušterija uvek u pravu”, tako i u dizajnu treba imati u vidu da je Vaš proizvod ili usluga tu zbog potencijalnog korisnika. Na Vama je da njima omogućite lakši dolazak do proizvoda – bilo kroz sajt koji je lak za korišćenje i dizajn koji je prijatan za oko, bilo kroz profile na društvenim mrežama koji će biti brendirani tako da korisnik može lakše da ih prepozna i prati.
Prema novijim trendovima kod dizajna sajtova popularan je dizajn u 3 boje, a sve se više ide ka minimalizmu – isticanje korporacijskih boja (ili češće boje), uz logo na vidnom mestu i lako čitljiv font. Ovakav sajt govori i o stilu i o brizi za korisničko iskustvo. Konzistentnim korišćenjem grafičkih i vizuelnih lemenata Vi postižete jačanje svesti o brendu kod potencijalnih klijenata i korisnika tako što oni sada počinju da prepoznaju te elemente kada ih vide onlajn i povezuju ih sa Vašim proizvodom i uslugom. Svi vole sigurnost. Samo zbrinuti korisnici su lojalni korisnici, a takvi postaju najjači brend ambasadori. Zapitajte se kakav bi efekat kod Vas izazvao dolazak na loše dizajniran sajt avio-kompanije, koji je napravljen u duginim bojama i nečitljivim fontom. U njihov avion i ne biste baš ušli, zar ne?
Počnite uvek od logoa kao osnove, uz jednu ili dve boje karakteristične za Vašu firmu, uz minimalistički dizajn. To primenite na onlajn profile, dokumenta i grafiku i spremni ste za nove pobede.
Brzi saveti
Da rezimiramo koje su to najvažnije stvari koje treba da zapamtimo iz ovog teksta:
- konzistentost – jednaki ili komplemetarni vizuelni elementi za sve kanale onlajn komunikacije sa korisnicima,
- fokus na logo – istaknite ono što je temelj Vašeg brenda,
- mudro birajte boju – prenesite poruku bojom,
- font – recite ono što želite tako da mogu da Vas pročitaju.
Imajte ovo na umu i korisnici će Vas lako prepoznavati u digitalnom svetu.