Marketari znaju da se praćenje kampanja i procesa ne završavaju odlaskom sa posla. Pojedine aktivnosti i analitku treba pratiti konstantno, dok ste u pokretu, naročito kada su u pitanju neke kritične situacije, krizni PR, objave u udarnim terminima i plaćeno oglašavanje. Baš zbog toga, potrebno je da se „naoružate” aplikacijama za svoje pametne uređaje, koje će Vam omogućiti da budete u toku i olakšati rad.
Iako su ovde navedene određene aplikacije, one se mogu odnositi i na bilo koje iz iste kategorije. Dakle, one su date kao primer i zavisiće od toga koje alate inače koristite. Podrazumeva se da aplikacije vezane za društvene mreže, obradu fotografija i druge osnovne operacije već imate, pa ovde nisu posebno spomenute.
1. Google Analytics
Znamo da Google Analytics služi da pratite posetu svom sajtu, ponašanje posetilaca, konverzije i bitne parametre vezane za Vaše onlajn poslovanje i prisustvo. Da bismo što bolje pratili analitiku dok smo u pokretu, dobro je da instaliramo i aplikaciju koja je dostupna za Android i iOS uređaje. Možda je nećete koristiti svakodnevno, ali ne smete biti bez nje, jer desiće se da želite nešto da proverite baš dan pošto ste je obrisali. Na proučavanju sadašnjeg stanja se zasniva i strategija koju ćete dalje primenjivati, zato ne dozvolite da Vam promakne nijedna bitna promena.
2. Facebook Ads
Kako smo već rekli, podrazumeva se da imate instalirane aplikacije kao što su Facebook, Facebook Pages Manager i Facebook Groups. Ono što ipak ovu aplikaciju čini značajnijom od drugih iz Fejsbuk porodice je novac.
Preko Facebook Ads možemo da kontrolišemo naše plaćene kampanje na ovoj mreži, pa samim tim i imamo uvid u to gde naš novac odlazi, čak i kad smo u pokretu. Čak iako Vam je oglašavanje prešlo u rutinu i možete postaviti reklamu čak i žmureći, dovoljan je jedan trenutak nepažnje, pa da potrošite nekoliko stotina evra više nego što ste nameravali toga dana. U tom slučaju, potrebno je prekinuti proces što pre, zato je dobro instalirati ovu aplikaciju, koja Vam to omogućava.
3. Hootsuite/Buffer
U zavisnosti od toga koji alat koristite za marketing automatizaciju, razlikovaće se i koju ćete aplikaciju instalirati iz ove kategorije. Ovde su navedeni Hootsuite i Buffer, kao najpoznatiji.
Iako je svrha marketing automatizacije upravo da budete bezbrižni kada jednom zakažete objave na društvenim mrežama, ili slanje newsletter-a, nekada može doći do nepredviđenih situacija – problemi u objavljivanju sadržaja, linkovi koji ne funkcionišu i slično. Tada je potrebno brzo reagovati, a ako niste kraj računara, to može biti problem. Da biste mogli da izvršite ispravke, ali i da pratite da li se sve odvija po planu, dobro je imati ove alate i na Vašem pametnom uređaju.
4. Trello
Ništa bez dobre organizacije! Da biste olakšali sebi, a i onima koji su sa Vama u timu, korisno je i imati neku aplikaciju da biste bolje organizovali rad, projekte i zadatke, ali i da se podsetite generalnog plana i olakšate komunikaciju. Trello je alat kome možete pristupiti sa računara tokom svakodnevnog rada. Pomoću njega možete organizovati svoje aktivnosti, kalendar sadržaja i liste obaveza, koji pomažu da Vaš posao teče glatko. Kada izađete van svog radnog mesta, možete proveriti sve to i preko aplikacije.