Veliki broj kompanija se okreće video-formatu kao osnovi svoje strategije digitalnog marketinga. Zato je prirodno da je prisutnost takvih biznisa porasla i na YouTube-u kao platformi namenjenoj videu. Zašto je to tako i kako krenuti sa tim? Trudićemo da odgovorimo na to pitanje.
Zašto baš YouTube?
U našem tekstu „Da li je video budućnost digitala” uveli smo vas u priču o značaju video-formata za promociju današnjim kanalima komunikacije. YouTube se ovde nameće kao prvi izbor, kao platforma posvećena video-sadržaju, iako Facebook video brzo dobija na popularnosti.
YouTube je sve u jednom – pretraživač, baza podataka u video-obliku, platforma i društvena mreža. Budući da se radi o Guglovom servisu, video na ovoj platformi će uvek biti više povlašćen u odnosu na druge, kada je reč o pretrazi na Guglu.
Prednosti YouTube-a:
- skladišti vaš video-materijal,
- pruža mogućnost optimizacije za bolju vidljivost na pretraživačima,
- video sa ove platforme možete emitovati na sajtovima, a link podeliti čak i onima koji nemaju otvoren nalog na njoj,
- možete zaraditi snimajući.
Vizuelni elementi
Nije sve u videu, ima nešto i u grafici, zato ćemo vam sad skrenuti pažnju na vizuelne elemente koji su važni za svaki uspešan YouTube kanal:
- naslovna fotografija kanala,
- naslovna fotografija videa,
- grafički elementi unutar videa.
Naslovna fotografija kanala je, kao naslovna fotografija stranice na Facebook-u, prvo što posetiocima privuče pažnju, zbog svoje pozicije i veličine. To treba da iskoristite da prenesete neku poruku, na primer kojim danima izbacujete novi video, ili idete uživo. Iskoristite taj prostor i da pozovete posetioce da se prijave na vaš kanal. Obično se koriste fraze kao „Prijavite se kako ne biste propustili nijedan novi video”.
Takođe, ne zaboravite da povežete kanal sa svojim sajtom i profilima na društvenim mrežama, jer su ikonice za praćenje fabrički smeštene u donjem desnim uglu naslovne fotografije. Kod dizajniranja vizuala obavezno vodite računa da se najvažnija poruka nalazi unutar „sigurne zone”, da bi korisnici svih uređaja mogli da je vide.
Kada se radi o naslovnoj fotografiji videa i grafici unutar njega, oni su priča za sebe, pa će biti obrađeni u posebnom tekstu.
Tekstualni elementi
Ako smo rekli da je YouTube neka forma pretraživača, ovaj tekstualni deo shvatite kao SEO. Pri unosu videa na kanal obavezno obratite pažnju na sledeća polja gde se unosi tekst:
- naslov,
- opis videa,
- tagovi.
Svi ovi elementi pomažu da se vaš video bolje pronalazi, a samim tim i rangira, i na YouTube-u i na Guglu, kao i da se što bolje odrede oglašivači, čije će se reklame plasirati tokom videa. Od toga zavisi koliko ćete zarađivati od pregleda i interakcija na ovoj platformi.
Što se tiče naslova, gledajte da bude što jednostavniji, ali da naznači šta je u videu. Da kažemo to ovako: razmislite šta biste morali kucati da bi vam izašao video u vezi sa tom temom. To treba da bude naslov.
Ako govorimo o opisu, to je najveći „komad” teksta vezan za vaš video. Budite sigurni da ste u njega uvrstili sve važne informacije iz 2 razloga:
- iz njega se „vuku” ključne reči,
- gledaoci prvo njega gledaju kada traže dodatne informacije.
Obično se sastoji iz 3 dela:
- poziva na prijavu na kanal,
- opisa videa i
- linkova.
Link za prijavu na kanal se stavlja na početku jer, u slučaju prelamanja teksta zbog dužine, gledaoci će videti tu informaciju.
Nakon toga ostaje vam da kratko opišete video i postavite veze ka svim relevantnim sajtovima i profilima na društvenim mrežama.
Napomena: neka vas ne plaši dug opis. Važno je da navedete sve važne informacije, ali da imate ključne reči za koje će pretraživač moći da se „uhvati”.
Edukacija
Najbolje savete i informacije vezane za pokretanje i održavanje kanala možete naći na Guglovoj akademiji namenjenoj kreatorima sadržaja na YouTube-u. Ovaj vid edukacije je besplatan, a sastoji se iz velikog broja kurseva, sa po nekoliko lekcija i testom na kraju.
Ove lekcije su nezamenljive za svakoga ko je rešen da ojača svoje prisustvo na ovoj platformi, jer predavanja drže upravo ljudi koji su i sami to postigli, i doživeli veliki uspeh. Ko može bolje da vas nauči od njih?
Pokriveni su svi aspekti rada na YouTube-u – od snimanja videa, preko saradnje sa drugim kreatorima, do načina plasiranja proizvoda i monetizovanja. Ovo je odlična osnova koju preporučujemo da prođete.
Pre nego što uopšte krenete u ovu avanturu, podsećamo vas da razmotrite da li je vaša ciljna grupa uopšte prisutna na ovoj mreži i da li vam se isplati ulaganje sredstava i vremena u prisustvo na njoj. To ćete najlakše proveriti ako se vratite na vašu strategiju digitalnog marketinga.
Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu. Na vašoj tastaturi pritisnite:
Udemy: Youtube – Beginners Guide To A Successful Channel