Google AdWords, digitalni marketing

Šta je Google AdWords i kako radi?

Google AdWords, digitalni marketing

google-adwords-digitalni-marketing

Svakome ko provodi vreme na Guglu, najvećem veb-pretraživaču, sigurno je zapalo za oko da prvi rezultati koji izlaze prilikom gotovo svake pretrage imaju oznaku „Ad” na sebi. Upravo ta oznaka na pretragama na Guglu znak je da se radi o plaćenom oglasu Guglovog vlastitog servisa za oglašavanje – AdWords, oglasu koji su neki pojedinac ili kompanija postavili u želji da bude prvi prilikom pretraga njihove ciljne grupe.

Najjednostavnije objašnjeno, AdWords je Guglov servis za reklamiranje koji će neki oglas ili sajt progurati na prvu stranicu pretrage, a ono što AdWords čini posebno primamljivim za oglašavanje jeste to da se plaća samo kada neko klikne na taj oglas i zato se ovaj vid oglašavanja naziva Pay-per-Click oglašavanje. Dakle, nema plaćanja ukoliko se niko ne zainteresuje za vašu reklamu, a odluku koliko ćete novca davati za jedan klik zavisi samo od vas.

U teoriji možete ponuditi i najmanju moguću cifru koja iznosi jedan cent, ali to bi značilo da svako ko ponudi dva centa ili više, izbija automatski ispred vas u pretrazi na Guglu. Zato je u praksi najpametnije istražiti koliko se konkurencija oglašava preko Adwords-a, pa na osnovu toga i budžeta predviđenog za oglašavanje početi sa određenim ciframa. Ipak, za nekoga ko je početnik postoji i opcija da se odabere dnevni budžet za Adwords oglašavanje, gde će se automatski formirati ponuda za plaćanje po kliku koja će biti u okviru budžeta. Ono što je potrebno znati jeste i to da kada se potroše sredstva predviđena za Adwords reklamiranje u jednom danu, reklamna kampanja se pauzira i AdWords ne „gura” više reklamu u top-ponude u pretragama.

Ipak, čak i u slučaju da platite više nego bilo ko od konkurenata, vaš oglas ne mora se naći u vrhu pretraga. Razlog tome je to što je Gugl uključio još jedan faktor koji uz cenu po kliku (Pay-per-click) određuje poziciju reklame u pretrazi, a to je Quality score.

Šta je Quality score?

Quality score je faktor koji određuje relevantnost reklame za onoga kome se pojavila u pretrazi, odnosno to je faktor koji kaže koliko se ta reklama poklapa sa onim što je neko u pretrazi tražio. To znači da neka reklama može da se plati po kliku velikom sumom novca, neko vreme će se pojavljivati na vrhu pretraga, ali ljudima neće biti relevantna pa neće kliknuti na nju ili ako kliknu, neće se dugo zadržati na njenoj internet stranici, samim tim to je znak da ona nije relevantna za ljude i njen Quality score pada.

Quality score se rangira na skali od 1 do 10 i najjednostavnije rečeno, kada se on pomnoži sa cenom po kliku (Pay-per-Click) tada se dobija AdRank koji je odgovor na pitanje: „Kako se rangiraju reklame na Google Adwords-u”? U slučaju da neka reklama ima visoku cenu po kliku ali nije relevantna, ona će biti slabije kotirana u pretrazi, a isto je i u obrnutom slučaju. Potrebno je da ova dva faktora budu usklađena.

Ključne reči (Keywords) kao osnova Google AdWords-a?

Google AdWords zasniva se na ključnim rečima (Keywords) – koje se određuju kada se pravi reklama. Te ključne reči uglavnom nisu reči, već grupa od nekoliko reči koje najbolje opisuju ponudu reklame i čine ono što bi ljudi pretraživali kada traže vaš proizvod/uslugu koje reklamirate preko Adwords-a. Primera radi, ako bi kompanija koja se bavi prodajom kućnih telefona pravila Adwords reklamu, ključne reči bile bi „prodaja kućnih telefona”, „kućni telefoni akcija”, „najbolji kućni telefoni”, ali u slučaju da se ograničavaju na marku Sony ključne reči bi bile i „prodaja kućnih telefona Sony”, itd.

AdWords je posebno korisno sredstvo reklamiranja i zato što poseduje alate kojima je moguće segmentirati ciljnu grupu tako što bi se, recimo, na prostoru Srbije oglas odnosio na celu zemlju, ali bi bilo moguće i ograničiti ga samo na Beograd, Novi Sad ili bilo koji drugi grad, a moguće je, takođe, i iz cele Srbije isključiti samo jedan grad, što bi značilo da ljudi u tom gradu prilikom pretrage neće imati šansu da vide vaš oglas, za razliku od ostatka države.

Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu. Na vašoj tastaturi pritisnite:

Bukmark

Aleksandar Miletić