Već nam je poznata izreka „Ako vas nema na internetu, verovatno ni ne postojite”, ali da li je dovoljno samo imati zvanični sajt? S obzirom na to da živimo u eri društvenih mreža složićete se da ne možete sebi dopustiti da Vaš brend ne bude prisutan na Fejsbuku. Pretpostavimo da ste ustanovili da se na ovoj mreži zaista nalazi Vaša ciljna grupa i napravili ste stranicu na Fejsbuku za svoj biznis, koji su dalji koraci?
Dinamika i vreme objavljivanja na stranici na Fejsbuku
Postoje mnoga mišljenja u vezi sa temom koliko često treba postavljati objave na stranici na Fejsbuku, ali većina se slaže u jednom: minimum 3 puta nedeljno, maksimum 2 puta dnevno. Zlatna sredina u tom slučaju biće jednom dnevno radnim danima, ukoliko nema promovisanja nekih posebnih akcija, događaja ili izbacivanja novog proizvoda. Tada objave mogu biti učestalije – do 2 puta dnevno.
Optimalno vreme objavljivanja najbolje se vidi iz statistike na samoj stranici. U okviru opcije Insights, u delu vezanom za objave, možete na grafiku videti koje je to doba dana kada je većina fanova na mreži. To će biti najbolje vreme za objavu. Na prikazanom grafiku vidi se da je najviše pratilaca prisutno u 10 časova. Ti pokazatelji će se razlikovati od stranice do stranice.
Zapamtite: bitno je biti konzistentan. Nemojte sebi dozvoliti da stranica bude neaktivna, da izgleda napušteno i bez sadržaja. Vaši pratioci ipak očekuju neke informacije, fotografije i komunikaciju. Šteta je ne iskoristiti potencijal stranice na Fejsbuku za unapređenje poslovanja.
Korisni alati
Ako niste te sreće da pri vođenju stranice već imate pripremljene i obrađene fotografije i personalizovanu grafiku za svoj brend, a niste oduševljeni Fotošopom, možda će Vam se svideti Canva. Nema više brige o veličinama fotografija za objave, profilne i naslovne fotografije, ovde imate sve unapred definisano. Kreiranje vizuelnog sadržaja sada će ići mnogo brže.
Što se tiče automatizacije, možete na samoj stranici unapred namestiti objave koje želite da budu objavljene, a možete koristiti i neki eksterne alate kao što su Hootsuite ili Buffer. Oni Vam pružaju odličan pregled svih aktivnosti na Vašoj stranici, mogućnost skraćivanja linkova i mnogo drugih korisnih opcija.
Korišćenje oba alata je besplatno do određenog nivoa upotrebe, ali za potrebe vođenja stranice na Fejsbuku možete proći i sa besplatnim paketom usluga.
„Osluškujte” svoje fanove
Možda se pitate kako najbolje odrediti kakav sadržaj da objavljujete i šta će to najviše „prijati” Vašim pratiocima. Cilj je da se oni što više aktiviraju, lajkuju i komentarišu. To se postiže tako što ćete svojim objavama izazvati emociju kod korisnika, pružiti im korisnu informaciju, pitati ih nešto, dati im mogućnost da biraju. Možete uključiti i video-sadržaj, s obzirom na to da on ima dosta dobar odziv kod pratilaca. Vremenom ćete uvideti, nakon isprobavanja više vrsta sadržaja, šta najbolje prolazi kod izabrane ciljne grupe, i to iskoristite kao temelj za buduće objave. Budite brend o kome se priča!
Takođe, budite efikasni u odgovaranju na komentare i poruke na stranici. Pratioci znaju to da cene i tako ćete stvoriti kod njih lojalnost brendu.
Oprezno sa nagradnim igrama – jedan od omiljenih načina aktivacije korisnika na stranici su nagradne igre koje uključuju obavezno lajkovanje stranice i deljenje objave. To ne mora uvek ići u Vašu korist, s obzirom na to da može privući publiku koja inicijalno ne bi došla kod Vas, i nije zainteresovana za Vaš rad/proizvod/uslugu. Kvalitet je uvek bitniji od kvantiteta.
Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu. Na vašoj tastaturi pritisnite: