Tviter spada u društvene mreže iz mikro bloging kategorije. Kao i na drugim mrežama, na njemu možete objavljivati tekstove, linkove i fotografije. Njegova specifičnost ogleda se u tome što su tekstualne objave ograničene na 140 karaktera. To znači da će Vam za korišćenje ove mreže biti potrebno malo prilagođavanja. Ipak, kad jednom „uđete u štos”, spoznaćete brojne prednosti korišćenja ove mreže u poslovne svrhe.
Osnovne funkcije poslovnog profila na Tviteru
Upotreba Tvitera u poslovne svrhe može Vam doneti dosta toga – od komunikacije sa klijentima do praćenja akcija konkurenata. Evo za šta može biti posebno koristan:
- Komunikacija sa postojećim korisnicima,
- Komunikacija sa potencijalnim korisnicima,
- Davanje bitnih informacija,
- Pružanje korisničke podrške,
- Povećanje svesti o brendu,
- Jačanje brenda,
- Praćenje šta se priča o Vama,
- Praćenje novosti iz industrije,
- Sprovođenje ankete,
- Povećanje posete kompanijskom sajtu.
Napomena: pre formiranja poslovnog profila razmislite da li se Vaša ciljna grupa uopšte nalazi na ovoj mreži i da li možete izdvojiti vreme za planiranje sadržaja i često objavljivanje.
Tviter bonton
Dakle, mislite da je ova mreža pogodna za vas i otvorili ste poslovni profil. Šta dalje? Kao i na svakoj mreži, i na Tviteru postoje nepisana pravila ponašanja, koja su naročito bitna ako ste tu da napravite neki dobar posao.
Evo nekih:
- Uredite profil – postavite logo firme za fotografiju profila, napišite kratak i konkretan opis, postavite link sajta i lokaciju poslovanja,
- Otključajte profil – zaključan profil nema nikakvog smisla jer niko ne vidi Vaše objave,
- Pazite na gramatiku – niko Vas neće shvatiti ozbiljno ako pravopis nije na visokom nivou,
- Nemojte objavljivati prečesto – ljudima ume da dosadi,
- Nemojte lajkovati svoje tvitove,
- Nemojte podesiti automasko objavljivanje sa Fejsbuka – u tom slučaju će izgledati kao da je iza Vašeg brenda robot, a ne ljudsko biće.
Odgovorite u najbržem roku – ako Vam se obratio korisnik Vaših usluga/proizvoda odgovorite što pre. Tako ćete pokazati da ste uslužni i spremni da pomognete. Ovo „pravilo” je posebno bitno ako Vam je upućena kritika. Najgora je opcija da ignorišete.
Učestvujte u razgovoru
Ono što je karakteristično za Tviter je njegova dinamičnost – stvari se brzo menjaju, aktuelne teme brzo obrađuju. Za razliku od objava na Fejsbuku, čiji „životni vek” na početnoj strani može trajati i do 5 časova, na Tviteru se on procenjuje na samo 18 minuta. (Izvor). Zato je potrebno da budete što brži u odgovaranju, ali i da češće postavljate objave. Problem nastaje kada treba ispratiti sve interakcije.
Postoje 2 načina kako da olakšate sebi praćenje konverzacija i relevantnih haštagova, i oni se mogu koristiti zajedno:
- Korišćenjem alata koji će Vam omogućiti paralelni pregled svih interakcija u realnom vremenu (preporučujemo TweetDeck, Hootsuite ili Buffer),
- Formiranje liste naloga ili tagova koje pratite po temama, kako Vam ništa ne bi promaklo.
Alati koje smo naveli imaju još jednu korisnu ulogu kada ih koristite za ovu mrežu – preko njih možete unapred podesiti objavljivanje tvitova kada niste na mreži, jer sam Tviter nema ovu opciju.
Takođe, ukoliko je priroda Vašeg poslovanja/tipa proizvoda takva da možete prokomentarisati aktuelne događaje iz neke oblasti tako da suptilno „provučete” svoj proizvod/uslugu kroz konverzaciju, onda morate biti revnosni u praćenju, ili bar redovno pretražujte po rečima i tagovima vezanim za svoje proizvode i brend (naziv firme, naziv proizvoda itd.).
Napomena za kraj: ne dosađujte! Ne zaboravite da ste tu zbog posla. Sve vreme imajte u vidu svoju ciljnu grupu i svoj brend, nemojte ulaziti u diskusije koje nisu relevantne za Vaše poslovanje. Brojni su primeri onih koji su se „zaneli” u prepirkama sa poslovnog profila, nemojte biti jedni od njih.
Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu. Na vašoj tastaturi pritisnite: