U Beogradu je održan Payoneer Forum za preduzetnike i frilensere, u organizaciji kompanije Payoneer. Na događaju su svoja iskustva i preporuke sa posetiocima podelili uspešni frilenseri koji posluju u različitim sferama. Prenosimo vam šta smo to korisno i novo čuli.
Na Forumu smo slušali priče profesionalaca koji se bave raznim poslovima od arhitekture pa sve do postavljanja strategije kreiranja sadržaja. Od govornika izdvajamo Vasily Kichigin-a, koji je svoju karijeru u marketingu na društvenim mrežama započeo kao frilenser na platformi Fiverr. On danas i dalje radi preko platformi za frilensere, ali svoje poslovanje je razvio i izvan njih.
Budući da prati dešavanja i trendove na platformama ovog tipa, on je izdvojio nekoliko industrija iz kojih su frilenseri veoma traženi:
- digitalni marketing,
- kreiranje video-materijala i animacija,
- pisanje i prevođenje,
- programiranje,
- grafički dizajn i
- audio snimanje.
Ukoliko želite da se digitalnim marketingom bavite kao frilenser, Vasily naglašava da je veoma važno da imate svoj lični brend. To će vam pomoći kod pronalaženja i privlačenja novih klijenata. Evo kako brend doprinosi širenju vašeg poslovanja:
- stvara kredibilitet i poverenje,
- povećava prodaju i
- pomaže širenju profesionalne mreže poznanika.
Postavlja se i pitanje kako da izgradite lični brend i prikažete sebe kao eksperta u nekoj oblasti. Za efektno brendiranje u cilju privlačenja klijenata Vasiliy preporučuje aktivnu upotrebu 3 društvene mreže (platforme):
- LinkedIn – odlična za B2B poslovanje,
- Instagram – omogućuje najbrže stvaranje svesti o vama kao brendu i
- YouTube – kod njega se sporije stvara svest o brendu, ali može biti veoma efektan. Naročito se preporučuje ukoliko poslujete u sferama kao što su obrazovanje ili industrija zabave.
Ovaj iskusni frilenser dao je i savete početnicima koji žele da se „probiju” na platformi Fiverr. Jedna od preporuka bila je i da naprave video koji će prikazati njihov entuzijazam i motivaciju, a koji će im služiti da predstave sebe potencijalnim klijentima.
Za kraj je posebno naglasio da ukoliko želite da promovišete svoje frilens usluge, to učinite putem Fejsbuk i Instagram plaćenih reklama. Preporučuje se kreiranje levka koji će se završiti landing stranicom, na koju ćete pre toga instalirati Fejsbuk Piksel radi kasnjieg remarketinga.
Zanimljivo izlaganje imala je i Tamara Gavrić, predstavnik platforme Upwork za Srbiju, koja je iznela rezultate istraživanja iz prethodnog kvartala. Tema istraživanja bila je iz kojih oblasti se najviše traže frilenseri na ovoj platfromi. Kada je reč o marketingu, veoma su tražene osobe koje se bave Influenser marketingom, kao i kupovinom oglasnog prostora u medijima.
Da podsetimo: Payoneer je online platforma za novčane transakcije koja omogućuje da vršite i primate plaćanja od osoba osoba izvan vaše zemlje. Na ovom događaju su najavljene neke inovacije u radu ove platforme, kao što su mogućnost isplate u dolarima i povećana transparentnost kada je reč o visini provizije. Sve dodatne informacije možete pronaći na zvaničnom sajtu platforme Payoneer.