Postoje i dalje oni koji izraz „imejl marketing” povezuju sa folderom za nepoželjnu poštu. Da je ovaj vid marketinga više od toga govori i činjenica da on čini neizostavan deo raznih promotivnih i prodajnih kampanja. U novije vreme mejlovi su postali hibridi raznih usluga, a kampanje, zahvaljujući mnogim alatima, mogu biti i automatizovane. Saznajte više o mogućnostima imejl marketinga.
Šta sve može imejl marketing?
Kako ovaj vid marketinga treba da ispuni određene ciljeve, tako je potrebno pristupiti mu strateški. Da biste znali kako da koncipirate svoju imejl marketing kampanju, pokušajte prvo da je svrstate u jednu od ove 2 kategorije:
- informativni newsletter koji se šalje periodično, i sadrži relevantne informacije i
- tipična elektronska prodaja.
Ako imamo u vidu ove 2 kategorije, možemo navesti mogućnosti koje ovakav marketing nudi:
- ponuda proizvoda iz naše elektronske prodavnice svim zainteresovanima za tu kategoriju proizvoda,
- obaveštavanje o specijalnim akcijama i popustima sa mogućnošću direktnog poručivanja,
- podsećanje da se dovrši započeta kupovina (kod elektronske prodaje)
- deljenje elektronskih knjiga, kataloga i izveštaja,
- ponuda proizvoda kupcu koji su komplementarni onima koje je on već kupio.
Potrebni alati
Najvažniji alat koji će vam trebati je svakako dobar servis za slanje mejlova, sa naprednijim opcijama koje podrazumevaju sledeće mogućnosti:
- personalizaciju sadržaja,
- uređivanje dizajna,
- automatizovano slanje,
- segmentiranja,
- izveštavanja o osnovnim pokazateljima performansi,
- A/B testiranje.
Neki od najpoznatijih alata ovog tipa su: Mailchimp, GetResponse, ConvertKit, AWeber i mnogi drugi. Oni se, osim po opcijama koje nude, razlikuju i po ceni naknade koja se mesečno plaća za njihovo korišćenje. Taj iznos može dalje zavisiti od veličine mejling liste i dodatnih opcija kojima možete obogatiti osnovni paket usluga.
Osim ovih alata, ili pre rečeno – aplikacija, biće vam potreban i neki program za uređenje fotografija, jer znamo da „dobra slika govori više od hiljadu reči”, bar kada je u pitanju prodaja. Preporuke su Adobe Photoshop, ili neki pojednostavljeni alati/programi kao što su Canva i PicMonkey.
Koje je mesto imejl marketinga u prodaji?
Ako ga primenjujemo kao podršku elektronskoj trgovini, imejl marketing može biti efikasno marketing oružje. Njegova opravdanost ogleda se u preciznosti kojom možete doći do ciljne grupe. Naime, prilikom korišćenja vaše platforme za elektronsku prodaju (kada se uloguje na svoj nalog), korisnik ostavlja svoje podatke, pa i mejl-adresu, koju kasnije možete koristiti da doprete direktno do njega.
Kampanje koje prate prodaju preko elektronskih kanala najčešće se formiraju na osnovu podataka o kupljenim artiklima i preferencijama kupaca, napuštenim korpama za kupovinu, interesovanjima potencijalnih kupaca koja su izabrana prilikom registracije na platformu, praćenja njihovog kretanja kroz prodajni levak. Servisi za slanje imejl marketing kampanja obično kao opciju imaju automatizaciju, koja obuhvata slanje određenog tipa mejla u zavisnosti od akcije koje kupac preduzima.
Iako neki marketari pomalo zaziru od ovog tipa marketinga, on može biti vrlo uspešan iz razloga koje smo ranije naveli. Potrebno je samo smisliti dobar naslov mejla koji će vam osigurati dobru stopu otvaranja, kao i primamljiv dizajn samog mejla, i efekti će biti vidljivi. Preporuka je da ovaku kampanju ne sprovodite nezavisno, već je usaglasite sa ostalim načinima digitalne promocije i oglašavanja koje koristite.