digitalni marketing LinkedIn

LinkedIn ‒ 5 jednostavnih saveta za profesionalniji nastup

Najveću svetsku poslovnu društvenu mrežu osnovao je 2003. godine Rid Hofman zajedno sa osnivačima servisa PayPal i Socialnet.com. Godine 2008. vrednost društvene mreže LinkedIn procenjena je na milijardu dolara. Samo dve godine kasnije, LinkedIn je procenjen na 2 milijarde dolara.

Danas ova društvena mreža ima više od 300 miliona registrovanih profesionalaca, od čega je 100 miliona samo u Americi. Osnovna funkcija ove platforme jeste umrežavanje profesionalaca i omogućavanje lakšeg ostvarivanja poslovnih poznanstava, razmene mišljenja i kreiranje novih poduhvata među zaposlenim licima i/ili slobodnim agentima.

S obzirom da čitate ovaj tekst verovatno već imate profil i sigurno ste do sada primetili da postoji razlika između ove platforme i klasične onlajn biografije (iako mnogi danas percipiraju LinkedIn baš kao onlajn biografiju). LinkedIn je mesto gde se skupljaju stručnjaci iz raznih oblasti poslovanja, a među njima nisu retki oni koji nemaju profil na drugim društvenim mrežama baš zbog tog elementa ozbiljnosti koji ova mreža nosi sa sobom. Ovu činjenicu možete adekvatno iskoristiti kako biste promovisali svoju kompaniju ili svoje stručne sposobnosti. LinkedIn je danas postao mesto na kom svaki menadžer ljudskih resursa poseduje Premium profil i upražnjene pozicije u svojoj kompaniji neretko prvo nudi zaposlenim stručnjacima koje bi voleo da vidi u svom radnom okruženju.

LinkedIn ‒ 5 jednostavnih saveta

Uzimajući u obzir pomenute činjenice (a posebno dodajući sasvim realnu mogućnost zaposlenja) vaš LinkedIn profil dobija mnogo veći značaj i iz tog razloga vam nudimo svojih 5 jednostavnih saveta za profesionalniji nastup na ovoj društvenoj mreži:

  1. Budite iskreni

Kao i prilikom pisanja radne biografije, LinkedIn zahteva ozbiljan i iskren pristup. Stavka koju ne možete da potkrepite činjenicama vas može skupo koštati, a jako malo možete dobiti od nje.

  1. Profesionalna slika
  • Trudite se da vaša poza bude prirodna sa primetnom dozom samopouzdanja.
  • Jednobojna pozadina je uvek bolja solucija.
  • Ukoliko niste sigurni da li je slika prikladna za LinkedIn, pokušajte sa crno-belom verzijom. Kombinacija te dve boje daje poseban nivo ozbiljnosti vašem profilu.
  1. Popunite odeljak ‒ Summary

Bez obzira na to kako je neko došao na vaš profil i koji mu je krajnji cilj, ta osoba sigurno neće pročitati sve što se nalazi na vašoj stranici. Smatrajte se srećnim ukoliko neko vašem profilu i njegovoj oceni da više od 30 sekundi. Olakšajte im sticanje utiska o vama i napišite im samo ono što želite da vide, tj. zaključe o vama (ne zaboravite 1. savet).

  1. Objavljujte koristan sadržaj

Nemojte trošiti vreme svojim konekcijama i postavljati slike sa mozgalicama ili čak pisati postove (koje treba krajnje ozbiljno shvatiti) koji će sadržati jasnu samopromociju. Ukoliko nemate nešto korisno da kažete ili podelite, možda je bolje da zabavu potražite na drugoj društvenoj mreži. Trudite se da gradite svoj stil objava, lajkova i šerova koji će vaše konekcije prepoznati i ceniti. Svaki gest na ovoj društvenoj mreži govori nešto o nama.

  1. Konektujte se sa stručnjacima iz svoje oblasti

Ostvarivanje kontakta sa nekim može biti samo korisno iskustvo, a pogotovo ukoliko se ta osoba bavi poslom koji je srodan vašoj profesiji ili sferi interesovanja. Trudite se da ostvarujete konekcije koje će vam pomoći da se razvijate u svom poslu, pa makar samo čitali njihove postove i tekstove.

LinkedIn je društvena mreža koja je nastala iz opšte potrebe i jedna je od retkih društvenih mreža (uz Quora.com) koja vam može svakodnevno pružati nešto novo. Iskoristite njene prednosti već danas.

Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu:

Na vašoj tastaturi pritisnite:

Bukmark


Udemy: LinkedIn Blueprint – Become An Influencer

Tanasković Aleksandar