Kratki vodič kroz Bing Ads platformu

Datum: January 31, 2018; Autor: Milica Radančić

Ako primetite u vašoj analitici da dosta kvalitetnog saobraćaja dolazi sa Binga i Yahoo pretraživača, možda treba razmisliti o oglašavanju na Bingu kao delu digitalne strategije. Bing Ads predstavlja platformu za oglašavanje čije se reklame plasiraju na Bing i Yahoo pretraživaču. Ovo je, zapravo, platforma veoma slična AdWords-u. Ako već koristite AdWords za plasiranje svojih reklama, verovatno ćete lako savladati i korišćenje Bing Ads platforme. Jedna velika olakšica je i to što Bing Ads dozvoljava da se importuju kampanje iz AdWords-a. Ipak, iako je kompatibilan sa AdWords-om, moramo priznati da su njegove opcije malo siromašnije, pa nećete moći da prekopirate baš sva podešavanja svoje kampanje iz AdWords-a.

Struktura Bing Ads platforme

Bing Ads je strukturisan slično kao Adwords, postoji nekoliko nivoa – nivo kampanja, nivo grupa oglasa i nivo samih reklama. Svaki nivo ima specifična podešavanja. Na nivou kampanje se podešava cilj same kampanje, a on treba biti jedan od sledećih:

  • poseta sajta,
  • poseta lokacije prodavnice,
  • konverzija na sajtu,
  • telefonski poziv,
  • kreiranje šoping kampanje ukoliko se sajt bavi prodajom,
  • kreiranje dinamičkih oglasa (ovo možete koristiti ukoliko imate veliki sajt ili mnogo proizvoda, pa će se oglas dinamički kreirati na osnovu sadržaja na sajtu, tj. nije potrebno unositi ključne reči za koje će se aktivirati oglas).

Nakon biranja tipa kampanje, na ovom nivou treba odrediti naziv kampanje, budžet kampanje, jezik sajtova ili pretraživača na kome će se prikazivati reklame. Za razliku od AdWords-a, ovde nije moguće naknadno izmeniti jezik (nakon potvrđivanja ovog koraka u kreiranju kampanje). Potrebno je na ovom nivou podesiti još lokaciju gde želite da se reklame prikazuju. Tokom biranja lokacije dodatno se treba opredeliti i za to da li želite da se reklame prikazuju publici na lokaciji koju ste targetirali ili želite da targetirate publiku koja pokazuje interesovanje ili pretražuje stranice koje su povezane sa vašom ciljanom lokacijom. Ovo treba izabrati u skladu sa onim što je svrha vaše kampanje.

Primer:  ukoliko imate prodavnicu obuće u Beogradu, najbolje je izabrati opciju da se reklame prikazuju samo ljudima koji se nalaze na lokaciji koju ste targetirali (a kao lokaciju podesite Beograd). Međutim, ako posedujete turističku agenciju i želite da reklamirate novogodišnju ponudu za turiste u Beogradu, bolje je izabrati opciju da se reklama prikazuje ljudima koji pokazuju interesovanje za vašu lokaciju, a isključiti one koji žive u Beogradu.

Na nivou grupe oglasa treba imenovati grupu oglasa, a zatim uneti url sajta, kao i ključne reči za koje želite da se vaša reklama pojavljuje. Princip je isti kao u AdWords-u, te i ovde možete uneti ključne reči na sledeći način:

  • broad: patike
  • modified broad: +patike
  • phrase: “jeftine patike”
  • exact: [jeftine patike]

Dalje je potrebno kreirati samu reklamu i podesiti ekstenzije (koje predstavljaju dodatak samom oglasu i čine ga većim u rezultatima pretrage).

Kao četvrti korak u kreiranju kampanje u Bing platformi treba da podesite budžete i bid strategiju. Ovde vam Bing daje mogućnost da izmenite budžet na nivou kampanje, kao i da odredite budžet koji će se trošiti na nivou grupe oglasa. Neophodno je da još definišete bid strategiju – način na koji želite da organizujete bidove za ključne reči koje ste izabrali. U zavisnosti od tipa kampanje Bing će vam ponuditi nekoliko opcija od kojih treba da izaberete jednu.

Prateći ovaj vodič, moći ćete da kreirate svoju prvu kampanju u Bing platformi. Ako ste ovu platformu izabrali kao deo svoje strategije, želimo vam mnogo konverzija! 💰

Bing platforma