drustvene mreze

Kratka istorija društvenih mreža

Da li znate kako se zvala prva društvena mreža?

Mnogi od nas su u svet društvenih mreža ušli kroz portale kao što su MySpace i Hi5. Postoje i oni koji su odbijali da se uključe u internet prijateljstva, poznanstva i praćenja sve dok im nije postalo jasno da društvena mreža kao koncept ne nigde i da će se (kao e-mail ili SMS poruke) u nekom obliku uvek zadržati u našim životima.

Da li ste se nekada zapitali šta je prethodilo društvenim mrežama? Nisu svi imali uspeha kao Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, Pinterest, Snapchat, LinkedIn i Google+.

Sve je počelo daleke 1971. godine kada je u jednom istraživačkom centru prvi put poslat e-mail. Dva kompjutera su stajala jedan pored drugog, a sam tekst mejla je glasio:

„qwertyuiop”

Uspešno slanje poruka putem interneta i kasnije kreiranje WorldWideWeb-a su vremenom doveli do toga da se krajnjim korisnicima omogući više slobode i kreativnosti na internetu, a sve to sa ciljem umrežavanja ljudi i ubrzavanja procesa globalizacije.

Društvena mreža i njene preteče

Godine 1994. kreiran je sajt Geocities, preteča današnjih društvenih mreža. Sajt je dozvoljavao korisnicima da kreiraju svoje veb-stranice, grupišući ih u skladu sa sadržajem. Nakon njega, AOL mesendžer i sajt SixDegrees su uneli novinu u svet društvenih mreža dodavanjem opcije slanja instant poruka.

Nedugo zatim, sajtovi Classmates, Hi5 i Friendzy su našli svoje mesto na internetu. Popularnost društvenih mreža je rasla sve više i više, a to je dovelo i do sledećeg velikog stupnja u razvoju ovog internet fenomena.

Prva moderna društvena mreža je bio Friendster. Veoma sličan današnjem konceptu društvenih mreža, koristio je koncept „krugova” prijatelja i u roku od 3 meseca od svog nastanka imao je 3.000.000 korisnika. To znači da je na 120 korisnika interneta u tom trenutku 1 imao profil na društvenoj mreži Friendster.

Kreiran za samo 10 dana kodiranja, usledio je MySpace. Društvena mreža koja je korisnicima pružala maksimalnu slobodu u kreiranju vizuelnog identiteta svoje stranice, dominirala je internetom od 2005. do 2008. godine. Juna 2006. godine MySpace je u Sjedinjenim Američkim Državama imao više poseta nego Google.

Iako je na internet istupio nakon svih (2004. godine), Facebook je za samo 4 godine uspeo da osvoji svet i prevaziđe MySpace i Friendster kao najveća društvena mreža na svetu. Danas Facebook dominira u svetu društvenih mreža. Uspešnim akvizicijama (WhatsApp, Instagram, Oculus VR itd.) ova kompanija zadržava svoje mesto u svetu društvenih mreža, šireći svoj uticaj na mobilne tehnologije i virtuelnu realnost.

Ostaje da vidimo šta nam donosi budućnost. Ali jedna stvar je sigurna, ljudi će uvek tražiti nove i brže načine da ostvare komunikaciju sa nekim ko im nije fizički blizu.

komunikacija drustvena mreza drustvene mreze

Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu:

Na vašoj tastaturi pritisnite:

Bukmark

Tanasković Aleksandar