Pre pojave YouTube kanala, ljudi su svoju dokolicu ispunjavali gledajući televizijske programe, iznajmljene filmove iz videoteka, ili su odlazili u bioskope da odgledaju filmove. Od 2005. godine, taj način aktivnosti u slobodno vreme se promenio pojavom najpopularnijeg internetskog servisa YouTube. Ono što je pogodno za svakog korisnika tog servisa jeste što je pristup potpuno besplatan. Potrebna je samo jedna internetska konekcija i odlazak na njihov veb-sajt.
Prema rečima našeg naučnika Nikole Tesle, da smo „svi mi jedno”, korisnike ovog kanala zapravo i možemo nazivati ljudima koji su međusobno povezani svojim interesima, aktivnostima, prezentovanjem ideja, filozofije, kurseva, filmova u video-formatu. Servis je prevashodno zamišljen za razmenu video-sadržaja. Postoje dva tipa korisnika: korisnici koji dolaze na taj sajt radi besplatnog pregledanja tih video-sadržaja koji su postavili korisnici koji spadaju u drugi tip, tj. koji imaju svoje otvorene profilne kanale na kojima postavljaju različite video-sadržaje. Registrovani korisnici imaju pravo da postavljaju svoje autorske video-formate ili druge uz autorsku dozvolu. Zabranjeno je postavljanje pornografskih saržaja i sadržaja koji sugerišu i prikazuje ljudsko nasilje, kriminalne radnje, razne klevete i sramne reklamne sadržaje. Servis YouTube zadržava sva prava na korišćenje i brisanje postavljenog video-sadržaja od strane njegovih registrovanih korisnika.
Tvorci YouTube kanala
Tvorci YouTube kanala su bivši zaposleni firme PayPal. To su: Čed Harli, Stiv Čen i Džod Karim. Domen servisa YouTube.com aktiviran je 15. februara 2005. godine, a vremenom stranica se znatno razvila. Ovaj servis je pokrenut privatnim sredstvima, dok je firma Sequoia Capital u novembru iste godine osnivanja uložila 3,5 miliona dolara, a u aprilu 2006. godine još 8 miliona dolara. Kompanija Gugl je 13. novembra potpisala ugovor u kojem stoji da je YouTube zadržava svojih 67 zaposlenih radnika, da nastavljaju raditi nezavisno od kupovine Gugla. YouTube je kupljen od strane Gugla za 1,65 milijardi dolara u deonicama.
Već u junu 2006. godine, prema statističkim podacima dnevno je pregledano 100 miliona video-klipova, a u toku samo jednog dana postavljeno 65 hiljada novih video-klipova. Prema istraživačkim podacima kompanija koje vode evidenciju o posećivanju korisnika na YouTube kanalu, ovu stranicu posećuje 20 miliona korisnika u toku mesec dana, od toga 44 % žena i 56 % muškaraca, godišnjeg uzrasta od 12 do 17 godina.
Dakle, YouTube kanal je postao besplatan vid marketinga za sva zanimanja ne samo iz sfere umetnosti, već na njemu možemo naći i promocije različitih obrazovnih ustanova, političara, a i skoro sve televizijske emisije budu postavljene i na tom video-sajtu.