Kako je nastao YouTube

Kako je nastao YouTube

Kako je nastao YouTube

Pre pojave YouTube kanala, ljudi su svoju dokolicu ispunjavali gledajući televizijske programe, iznajmljene filmove iz videoteka, ili su odlazili u bioskope da odgledaju filmove. Od 2005. godine, taj način aktivnosti u slobodno vreme se promenio pojavom najpopularnijeg internetskog servisa YouTube. Ono što je pogodno za svakog korisnika tog servisa jeste što je pristup potpuno besplatan. Potrebna je samo jedna internetska konekcija i odlazak na njihov veb-sajt.

Prema rečima našeg naučnika Nikole Tesle, da smo „svi mi jedno”, korisnike ovog kanala zapravo i možemo nazivati ljudima koji su međusobno povezani svojim interesima, aktivnostima, prezentovanjem ideja, filozofije, kurseva, filmova u video-formatu. Servis je prevashodno zamišljen za razmenu video-sadržaja. Postoje dva tipa korisnika: korisnici koji dolaze na taj sajt radi besplatnog pregledanja tih video-sadržaja koji su postavili korisnici koji spadaju u drugi tip, tj. koji imaju svoje otvorene profilne kanale na Youtube+Subscribe+Buttonkojima postavljaju različite video-sadržaje. Registrovani korisnici imaju pravo da postavljaju svoje autorske video-formate ili druge uz autorsku dozvolu. Zabranjeno je postavljanje pornografskih saržaja i sadržaja koji sugerišu i prikazuje ljudsko nasilje, kriminalne radnje, razne klevete i sramne reklamne sadržaje. Servis YouTube zadržava sva prava na korišćenje i brisanje postavljenog video-sadržaja od strane njegovih registrovanih korisnika.

Tvorci YouTube kanala

Tvorci YouTube kanala su bivši zaposleni firme PayPal. To su: Čed Harli, Stiv Čen i Džod Karim. Domen servisa YouTube.com aktiviran je 15. februara 2005. godine, a vremenom stranica se znatno razvila. Ovaj servis je pokrenut privatnim sredstvima, dok je firma Sequoia Capital u novembru iste godine osnivanja uložila 3,5 miliona dolara, a u aprilu 2006. godine još 8 miliona dolara. Kompanija Gugl je 13. novembra potpisala ugovor u kojem stoji da je YouTube zadržava svojih 67 zaposlenih radnika, da nastavljaju raditi nezavisno od kupovine Gugla. YouTube je kupljen od strane Gugla za 1,65 milijardi dolara u deonicama.

Već u junu 2006. godine, prema statističkim podacima dnevno je pregledano 100 miliona video-klipova, a u toku samo jednog dana postavljeno 65 hiljada novih video-klipova. Prema istraživačkim podacima kompanija koje vode evidenciju o posećivanju korisnika na YouTube kanalu, ovu stranicu posećuje 20 miliona korisnika u toku mesec dana, od toga 44 % žena i 56 % muškaraca, godišnjeg uzrasta od 12 do 17 godina.

Dakle, YouTube kanal je postao besplatan vid marketinga za sva zanimanja ne samo iz sfere umetnosti, već na njemu možemo naći i promocije različitih obrazovnih ustanova, političara, a i skoro sve televizijske emisije budu postavljene i na tom video-sajtu.

YouTube-icon

Jelica Kusmuk