Kako idemo u susret novogodišnjim i božićnim praznicima, tako nailazimo na sve više prazničnih dekoracija po gradovima. Ni onlajn svet ne odstupa mnogo od toga, pa su tako krenule i praznične kampanje raznih brendova. Slede odgovori zašto i na koji način možete iskoristiti praznike u digitalnom marketingu.
Zašto napraviti posebnu strategiju za praznike?
Poznato je da tokom praznika provodimo više vremena na internetu nego obično. Kako to znaju, mnogi brendovi pooštre svoj onlajn nastup i strategiju, izdvoje veće budžete za plaćeno oglašavanje i spreme lepe praznične vizuale, jer njihova ciljna grupa je za računarom i oseća se posebno rasipno.
Praznike obično vezujemo za poklone, koje treba negde i kupiti. Sve je manje vremena za obilazak prodavnica, pa se okrećemo kupovini preko interneta. Za 2016. godinu bilo je predviđano da će obim elektronske prodaje dostići 505,9 milijardi evra (Izvor), a veruje se da njen pun potencijal nije još ostvaren. To znači da će se sve više naručivati preko interneta. A preko praznika – više nego ikada. Da li je sada jasno zašto morate da budete spremni za praznike?
Čak i da Vaše poslovanje i prisustvo na internetu nije vezano za prodaju, praznici su odličan period kada možete povećati svest o svom brendu i ostvariti bolju komunikaciju sa ciljnom grupom. Pre svega, bitno je da na osnovu prethodnih iskustava i projekcije formulišete prazničnu strategiju, najavite svom kopirajteru i dizajneru da ih čeka brdo posla, i krenete u akciju. Nije kasno ni da se aktivirate nekoliko dana pred praznike.
Kako iskoristiti praznike za bolje povezivanje sa pratiocima i korisnicima?
U zavisnosti od toga u kojoj oblasti posluje biznis koji se promoviše preko interneta, razlikovaće se kanali komunkacije sa pratiocima, pa samim tim i mogući načini sprovođenja praznične kampanje. Pre nego što se u to upustite potrebno je da razmotrite šta Vam sve stoji na raspolaganju i na koje kampanje su ranije najviše reagovali Vaši korisnici. Iskoristite svoje podatke da skrojite specijalne praznične ponude po njihovoj meri.
1. Povećanje interakcija na društvenim mrežama
Društvene mreže su kanal komunikacije koji podjednako koriste i firme koje se bave prodajom i one čiji je cilj samo povećanje svesti o svom proizvodu, i brendiranje. Ukoliko spadate u prvu grupu, možete osmisliti plaćene kampanje tokom prazničnih dana, čiji bi cilj bio promocija specijalnih ponuda i popusta, koji se tiču prodaje Vaših proizvoda ili usluga. Ukoliko je Vaš glavni motiv brendiranje, obavezno prilagodite svoje naslovne i profilne fotografije prazničnoj sezoni, objavite čestitke na svim društvenim mrežama i stvorite ugodnu atmosferu, koja će podstaći pratioce na razgovor i komentare.
Zašto ovo radimo? Svako ko se bavi digitalnim marketingom, pa i marketingom generalno, zna da je izazivanje emocije najbolji put do lojalnosti korisnika. Ukoliko svratite na profil bilo koje uspešne kompanije na nekoj od društvenih mreža, sigurno ćete uočiti kako se u ovo vreme sve okreće oko praznika.
2. E-knjige
Praznici, a naročito oni pred kraj kalendarske godine, dobra su prilika da se sumira poslovanje u jednoj godini i da se daju preporuke i predviđanja za narednu. Zašto to ne biste prezentovali baš u formi e-knjige?
Ovaj format je koristan za objavljivanje sadržaja poput:
- godišnjih izveštaja za specifičnu oblast/industriju,
- rezultata istraživanja sa komentarima,
- rezultata anketa sa komentarima,
- prognoza kretanja najbitnijih varijabli za sledeću godinu,
- kataloga proizvoda,
- vodiča za kupovinu.
Sadržaj će se prilagođavati u odnosu na to u kojoj delatnosti poslujete, kao i da li je Vaše poslovanje B2B ili B2C tipa.
Zašto ovo radimo? CIlj ove aktivnosti je uvećanje mejling liste, pozicioniranje brenda kao visoko kompetentnog u nekoj oblasti, povećanje svesti korisnika o brendu. Ovaj vid aktivnosti naročito je pogodan za B2B poslovanje, a često se primećuje kod poslovanja raznih SaaS kompanija.
3. Nagradne igre
U ovu grupu spadaju razne aktivacije, nagradne pitalice/slagalice i nagradni foto-konkursi, čija je svrha povećanje interakcije, a često i sakupljanje mejl-adresa učesnika.
Bilo da radite nagradne igre na svom sajtu ili nekoj društvenoj mreži, morate voditi računa o 2 stvari:
- o pravilima te mreže/uslovima korišćenja sajta,
- o zakonu.
Kakve veze zakon ima sa tim? Postoje specijalne odredbe vezane za sve aktivacije sa elementom sreće, o čemu se, za teritoriju Srbije, možete više obavestiti na sajtu Uprave za igre na sreću. Njihova pravila su primenjiva čak i na nagradne igre na mrežama, tako da vodite računa da Vam se ne potkrade neka značajna greška.
Ukoliko se ipak odlučite da sprovedete nagradnu igru, i mislite da ste „pokrili” sva pravila i zakone, a dobitnike želite da birate nasumično, preporučujemo sajt random.org koji Vam može pomoći u tome.
Bitna napomena: Ukoliko se odlučite za nagradne igre koja podrazumevaju lajkovanje stranice na Fejsbuku, stavljanje objave na „public” i njeno deljenje od strane korisnika u cilju učešća u igri, imajte u vidu da Fejsbuk može to da prepozna i sankcioniše. Osim toga, tako možete privući masu korisnika koji nisu Vaša istinska ciljna grupa i koji su tu samo zbog nagrade, pa se zapitajte da li je to korisno za dugi rok.