U našem tekstu o automatizaciji u digitalnom marketingu pisali smo da taj pojam podrazumeva onlajn alate čija je svrha sprovođenje procesa i zadataka u marketing sektoru, kao i analitika i izveštavanje. Oni su kreirani da olakšaju posao marketarima, naročito onima koji rade u digitalnom svetu. Od raznih vrsta ovih aplikacija možemo izdvojiti one namenjene radu na društvenim mrežama. Najveća borba u toj kategoriji se vodi između Hootsuite-a i Buffer-a.
Šta su Hootsuite i Buffer?
Radi se o SaaS onlajn alatima (Softver as a Service), koji olakšavaju i automatizuju rad na društvenim mrežama. Oni obavljaju razne zadatke, kao što su:
- objavljivanje na različitim nalozima i različitim društvenim mrežama
- zakazivanje objava,
- ispravke objava,
- praćenje heštegova,
- komunikacija sa pratiocima,
- praćenje trendova u određenim industrijama,
- analitika,
- izveštavanje.
Šta je toliko pogodno kod njihovog korišćenja? Kao što smo već rekli, sa jedne platforme možete pratiti dešavanja i interakcije na raznim profilima i mrežama, i to istovremeno. Potrebno je samo na početku otvoriti nalog na jednoj od ove 2 platforme, povezati profile kojima želite da upravljate i krenete sa objavama!
Poređenje
Iako su oba ova alata namenjena istoj stvari – upravljanju sadržajem na društvenim mrežama, razlike u samom korišćenju i nema. Za oba postoji aplikacija za Android i iOS, ali i ekstenzija za pretraživač Chrome, a od društvenih mreža zastupljeno je istih 6: Facebook, Twitter, Instagram, Google+, LinkedIn i Pinterest.
Postoje ipak neke razlike koje će kasnije presuditi za koji ćete se od ova 2 odlučiti. Kriterijumi po kojima ćemo porediti Hootsuite i Buffer su:
- lakoća korišćenja,
- integracija,
- edukacija,
- paketi usluga i cene.
Što se tiče lakoće korišćenja, ono što je ipak prednost Buffer-a je što automatski skraćuje linkove pri njihovom postavljanju i učitava fotografiju sa sajta, a kod Hootsuite-a morate zahtevati skraćenje linka, a fotografiju zasebno kačiti. To produžava vreme koje vam je potrebno da pripremite objavu, a znamo da je vreme novac.
Ako pričamo o integraciji sa drugim alatima, Hootsuite je tu daleko bolji. Omogućava vam, pored objavljivanja i zakazivanja objava na društvenim mrežama, više od 150 besplatnih i plaćenih dodataka kojima možete upravljati sa bazične platforme, kao što su: Blogger, MailChimp, YouTube, Tumblr, WordPress, i mnoge druge. Takođe, on vam omogućava i da pratite objave sa svih početnih strana svojih profila na društvenim mrežama, odgovarate na poruke i sve to centralizovano! Postoji i opcija da vam šalju izveštaje o performansama na profilima/analitiku na mejl, koliko god često vi odredite. Buffer, sa druge strane, takođe, ima opciju integracije, no kod njega ne možete pratiti dešavanja na drugim mrežama. To je njegova mana i time se on svodi samo na alat za zakazivanje objava.
Ono što ipak treba izdvojiti kao odličnu osobinu Buffer-a je to što možete birati kako će vam se skraćivati linkovi. On nudi, osim svoje buff.ly ekstenzije, i bit.ly i j.mp, dok kod Hootsuite-a postoji samo ow.ly, bez mogućnosti daljeg izbora. To je naročito bitno za kasniji monitoring.
Obe platforme vam nude bazu znanja, s tim što je to kod HootSuite-a podignuto na viši nivo, time što su u ponudi kursevi na temu marketinga na društvenim mrežama. Neki su besplatni, neki ne, ali svakako ne mogu škoditi, naročito ako ste početnik. Buffer nudi svoj blog i sužen izbor vebinara da unapredite svoje znanje.
Sigurno se sada već pitate koliko će ovo zadovoljstvo da vas košta. Obe platforme nude svoje besplatne pakete, sa ograničenim opcijama, koje možete vremenski neograničeno koristiti. Ovo je idealno za one koji tek počinju, ili one koji su dobro upoznati sa marketingom na društvenim mrežama, ali žele da vide šta sve ovi alati nude.
Naravno, postoji opcija unapređenja paketa jer vam vremenom neće biti dovoljno da imate pristup malom broju naloga (3–4 društvene mreže sa besplatnim paketom). Cene se kreću u sličnim okvirima za obe platforme, pa tako paket koji je namenjen timovima/malim biznisima platićete $100 na godišnjem nivou, u oba slučaja.
Konačna odluka i preporuke
Koliko god se trudili da budemo objektivni, neke činjenice ipak ne možemo poreći, na primer da sa Hootsuite platforme možete sve pratiti, ali i objavljivati na društvenim mrežama, što ga čini “One stop shop”-om za svakog marketara. Kod Buffer-a, glavna prednost je više opcija kod skraćivanja linkova, i automatsko učitavanje fotografija kod deljenja sa sajtova. Dakle, oba alata imaju i prednosti i mane, i kada bi se spojili u jedno, dobili bismo optimum. Međutim, ako bismo morali da se odlučimo za jednu platformu, to bi ipak bio Hootsuite.