Marketing automatizacija: Hootsuite ili Buffer

Datum: January 10, 2017; Autor: Kristina Vukovi─ç

U na┼íem tekstu o automatizaciji u digitalnom marketingu pisali smo da taj pojam podrazumeva onlajn alate ─Źija je svrha sprovo─Ĺenje procesa i zadataka u marketing sektoru, kao i analitika i┬á izve┼ítavanje. Oni su kreirani da olak┼íaju posao marketarima, naro─Źito onima koji rade u digitalnom svetu. Od raznih vrsta ovih aplikacija mo┼żemo izdvojiti one namenjene radu na dru┼ítvenim mre┼żama. Najve─ça borba u toj kategoriji se vodi izme─Ĺu Hootsuite-a i Buffer-a.

marketing automatizacija

Šta su Hootsuite i Buffer?

Radi se o SaaS onlajn alatima (Softver as a Service), koji olak┼íavaju i automatizuju rad na dru┼ítvenim mre┼żama. Oni obavljaju razne zadatke, kao ┼íto su:

  • objavljivanje na razli─Źitim nalozima i razli─Źitim dru┼ítvenim mre┼żama
  • zakazivanje objava,
  • ispravke objava,
  • pra─çenje he┼ítegova,
  • komunikacija sa pratiocima,
  • pra─çenje trendova u odre─Ĺenim industrijama,
  • analitika,
  • izve┼ítavanje.

┼áta je toliko pogodno kod njihovog kori┼í─çenja? Kao ┼íto smo ve─ç rekli, sa jedne platforme mo┼żete pratiti de┼íavanja i interakcije na raznim profilima i mre┼żama, i to istovremeno. Potrebno je samo na po─Źetku otvoriti nalog na jednoj od ove 2 platforme, povezati profile kojima ┼żelite da upravljate i krenete sa objavama!

Pore─Ĺenje

Iako su oba ova alata namenjena istoj stvari ÔÇô upravljanju sadr┼żajem na dru┼ítvenim mre┼żama, razlike u samom kori┼í─çenju i nema. Za oba postoji aplikacija za Android i iOS, ali i ekstenzija za pretra┼żiva─Ź Chrome, a od dru┼ítvenih mre┼ża zastupljeno je istih 6: Facebook, Twitter, Instagram, Google+, LinkedIn i Pinterest.

Postoje ipak neke razlike koje ─çe kasnije presuditi za koji ─çete se od ova 2 odlu─Źiti. Kriterijumi po kojima ─çemo porediti Hootsuite i Buffer su:

  1. lakoća korišćenja,
  2. integracija,
  3. edukacija,
  4. paketi usluga i cene.

┼áto se ti─Źe lako─çe kori┼í─çenja, ono ┼íto je ipak prednost Buffer-a je ┼íto automatski skra─çuje linkove pri njihovom postavljanju i u─Źitava fotografiju sa sajta, a kod Hootsuite-a morate zahtevati skra─çenje linka, a fotografiju zasebno ka─Źiti. To produ┼żava vreme koje vam je potrebno da pripremite objavu, a znamo da je vreme novac.

Buffer interfejs

Buffer interface

Ako pri─Źamo o integraciji sa drugim alatima, Hootsuite je tu daleko bolji. Omogu─çava vam, pored objavljivanja i zakazivanja objava na dru┼ítvenim mre┼żama, vi┼íe od 150 besplatnih i pla─çenih dodataka kojima mo┼żete upravljati sa bazi─Źne platforme, kao ┼íto su: Blogger, MailChimp, YouTube, Tumblr, WordPress, i mnoge druge. Tako─Ĺe, on vam omogu─çava i da pratite objave sa svih po─Źetnih strana svojih profila na dru┼ítvenim mre┼żama, odgovarate na poruke i sve to centralizovano! Postoji i opcija da vam ┼íalju izve┼ítaje o performansama na profilima/analitiku na mejl, koliko god ─Źesto vi odredite. Buffer, sa druge strane, tako─Ĺe, ima opciju integracije, no kod njega ne mo┼żete pratiti de┼íavanja na drugim mre┼żama. To je njegova mana i time se on svodi samo na alat za zakazivanje objava.

Hootsuite

Ono ┼íto ipak treba izdvojiti kao odli─Źnu osobinu Buffer-a je to ┼íto mo┼żete birati kako ─çe vam se skra─çivati linkovi. On nudi, osim svoje buff.ly ekstenzije, i bit.ly i j.mp, dok kod Hootsuite-a postoji samo ow.ly, bez mogu─çnosti daljeg izbora. To je naro─Źito bitno za kasniji monitoring.

Buffer skra─çivanje linkova

Obe platforme vam nude bazu znanja, s tim ┼íto je to kod HootSuite-a podignuto na vi┼íi nivo, time ┼íto su u ponudi kursevi na temu marketinga na dru┼ítvenim mre┼żama. Neki su besplatni, neki ne, ali svakako ne mogu ┼íkoditi, naro─Źito ako ste po─Źetnik. Buffer nudi svoj blog i su┼żen izbor vebinara da unapredite svoje znanje.

Sigurno se sada ve─ç pitate koliko ─çe ovo zadovoljstvo da vas ko┼íta. Obe platforme nude svoje besplatne pakete, sa ograni─Źenim opcijama, koje mo┼żete vremenski neograni─Źeno koristiti. Ovo je idealno za one koji tek po─Źinju, ili one koji su dobro upoznati sa marketingom na dru┼ítvenim mre┼żama, ali ┼żele da vide ┼íta sve ovi alati nude.

Naravno, postoji opcija unapre─Ĺenja paketa jer vam vremenom ne─çe biti dovoljno da imate pristup malom broju naloga (3ÔÇô4 dru┼ítvene mre┼że sa besplatnim paketom). Cene se kre─çu u sli─Źnim okvirima za obe platforme, pa tako paket koji je namenjen timovima/malim biznisima plati─çete $100 na godi┼ínjem nivou, u oba slu─Źaja.

 

Kona─Źna odluka i preporuke

Koliko god se trudili da budemo objektivni, neke ─Źinjenice ipak ne mo┼żemo pore─çi, na primer da sa Hootsuite platforme mo┼żete sve pratiti, ali i objavljivati na dru┼ítvenim mre┼żama, ┼íto ga ─Źini ÔÇťOne stop shopÔÇŁ-om za svakog marketara. Kod Buffer-a, glavna prednost je vi┼íe opcija kod skra─çivanja linkova, i automatsko u─Źitavanje fotografija kod deljenja sa sajtova. Dakle, oba alata imaju i prednosti i mane, i kada bi se spojili u jedno, dobili bismo optimum. Me─Ĺutim, ako bismo morali da se odlu─Źimo za jednu platformu, to bi ipak bio Hootsuite.