Brojke… Bilo gde da odemo, čućemo za neke „brojke”. Od postanka sveta, čovek nešto „broji”. Razvrstavao je svoje sakupljene plodove, brojao kamene ploče za kuću, grane, decu, svoje bližnje, banknote, stepene obrazovanja, slova, godine starosti, godine radnog staža itd. Sve te „brojke”, kao i danas su potrebne čoveku. Bez te brojčane uređenosti, čovek bi osećao „nelagodnost u kulturi”. Sa društvenim napretkom čovek je zakoračio u vek koji bez ikakve sumnje možemo nazivati vekom „statistike”.
U današnjem vremenu, ne postoji ništa što se ne broji. Razvoj informatike iznedrio je mnoga nova radna mesta, nov pravac komunikacije, nov pogled i čovekov imidž. Danas se čovek ocenjuje po broju lajkova, virtualnih prijatelja, po nivou društvenosti, po broju objavljenih slika iz različitih kafana, splavova, pozorišta, i raznih turističkih destinacija. Sve to omogućava samo jedna konekcija internetu i prijava na postojeće društvene mreže.
Društvene mreže su opravdale svoje postojanje, uprkos prvim sumnjama da su to samo mreže za nepovratno izgubljeno dragoceno vreme. Marketing, koji uz pomoć društvenih mreža dopire do svakog potencijalnog klijenta čini društvene mreže svakim danom ubedljivo popularnim. Delatnosti marketinga su: marketing ličnosti (Fejsbuk, Instagram, Tviter – idealne mreže za prikazivanje čovekove ličnosti, izgleda, veština, društvenosti i sl.), pisana komunikacija, uslužna delatnost mnogih firmi itd.
Koje su to društvene mreže?
- Fejsbuk: 1.72 milijardi korisnika (septembar, 2016.)
Ubedljivo prvo mesto zauzima Fejsbuk. Mreža koja je nastala kao osnov komunikacije i razmene podataka među studentima na Harvardu. Osnivaču Marku Zakerbergu verovatno nije padalo na pamet da će njegova zamisao okupirati ovoliku masu ljudi, koja je po broju veća i od broja stanovnika nekih država.
- WhatsApp: 1 milijarda korisnika (septembar, 2016.)
Mreža „Šta ima?!” (WhatsApp) je za veoma kratko vreme privukla brojne korisnike. Njen osnivač Jan Koum želio je da se zaposli 2007. godine u kompaniji Fejsbuk i nije uspeo. Pri zaposlenju nije imao sreće, ali je zato 2014. godine istoj toj kompaniji prodao WhatsApp za 19 milijardi dolara.
- Fejsbuk Mesindžer: 1 milijarda korisnika (septembar, 2016.)
Aplikacija Fejsbuk Mesindžer je na trećem mestu po broju korisnika. Prerasla je društvene mreže Instagram i Tviter. Za nju su sve više zainteresovani ne samo potencijalni korisnici već i brojni brendovi koji žele da ga otkupe i uzmu dio zarade za svoj novčanik.
Mreže, aplikacije koje broje ispod 1 milijarde korisnika su: QQ 899 miliona, WeChat 806, QZone 652, Tumblr 555, Instagram 500,Tviter 313, Baidu Tieba 300, Skype 300.
Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu. Na vašoj tastaturi pritisnite: