Publika je poslednjih godina, ekspanzijom interneta, postala prezasićena tradicionalnim marketinškim sadržajima. Ljudi se „dave” u tradicionalnim marketinškim sadržajima koji grabe za publikom na sve načine. Moglo bi se reći i da je tradicionalni marketing postao „bezobrazan” prema publici, pokušavajući da na sve moguće načine privuče pažnju.
Budi vas alarm na vašem mobilnom telefonu, isključujete ga i tamo vas čeka brdo ažuriranih sadržaja. Preskačete ih, ulazite na omiljene portale koji vas izveštavaju o vestima od tog dana, a i tamo su oglasi na sve strane. Hoćete da uđete na vest, a preko celog ekrana pojavi se reklama, sklonite je, a tekst koji čitate utopljen je i okružen reklamama. Proveravate e-mail, a tamo vas čekaju reklame. Ustajete i u toku spremanja nailazite na marketinške sadržaje svuda oko sebe, od pakovanja proizvoda, pa sve do reklamnog materijala, koji svi imaju kod kuće, a koji se deli na svakom koraku. Krećete na posao, fakultet, u školu, a na putu do tamo čekaju vas bilbordi, reklame na prevozu, panoi, svetleće reklame, izlozi, reklame preko čitavih zidova zgrada, reklame na nebu, ljudi reklame.
Content marketing
Najjednostavnije objašnjeno, content marketing ili marketing sadržaja je marketing u kome dajete nekome sadržaj ili informacije koje toj osobi mogu biti od koristi, na taj način privlačeći ih da dobrovoljno uđu dublje u sam marketiški sadržaj. Content marketing zasniva se prvenstveno na svojevoljnom prihvatanju tog sadržaja od publike. Dakle, tu nema gađanja publike sadržajima sa svih strana, nema reklama koje vas zabljesnu pri odlasku na bilo koju stranicu na internetu, nema jurenja po ulicama kako bi vam se podelio reklamni materijal i uzeo kontakt.
Content marketing zasniva se na tome da svojoj publici i potencijalnim kupcima vašeg proizvoda ili usluge dajete u kontinuitetu informacije i sadržaje koji su im na bilo koji način korisni, koji im pomažu da reše neki problem. Svojim potencijalnim kupcima dajete sadržaj na nenametljiv način, čineći da budu više informisani, upućeni, praveći tako od svog brenda svojevrstan simbol za širenje korisnih informacija i sadržaja. A u slučaju da taj sadržaj bude do te mere zanimljiv i privlačan publici, veoma brzo ćete imati viralni marketing na delu, a vaš brend biće prepoznatljiv svima.
Nakon ovakvog pristupa content marketinga ciljna grupa stvara sa vama odnos sa dosta poverenja, osećajući da vam za ovaj sadržaj koji ste podelili nešto duguje. I u dogledno vreme ljudi iz te ciljne grupe su na vašoj mailing listi, šire informacije o vama, nagrađuju vas kupovinom vašeg proizvoda ili usluge.
Da bi content marketing uspeo da nenapadno privuče pažnju publike on mora imati određene karakteristike.
- Sadržaj mora biti relevantan za datu publiku, tj. mora se raditi o nečemu što publika može naći korisnim za sebe, nešto što će povezati sa sobom, nešto blisko.
- Sadržaj mora biti interesantan, zanimljiv.
- Mora da pomogne u rešavanju nekog manjeg ili većeg problema, ili da jednostavno publici služi za zabavu, za kvalitetno „ubijanje vremena”.
Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu:
Na vašoj tastaturi pritisnite: