Instagram - banovani heštegovi

Znate li koje je heštegove Instagram banovao ove godine?

Instagram - banovani heštegovi

Heštegovi su nezaobilazna stavka na svakoj objavi na Instagramu, pogotovo ako je nalog na Instagramu deo digitalne strategije brenda. Znate li nekog ko ih ne koristi? Ako znate, budite sigurni da su oni u manjini. Koristeći heštegove možemo na Instagramu pretraživati sve što nam padne na pamet (osim „ružnih” reči ), tj. mogli smo do skoro. Instagram je krenuo da čisti svoju platformu tako što je počeo da banuje pojedine heštegove.

Kako prepoznati banovani hešteg?

Za sada je lako proveriti da li je neki hešteg banovan. Ukoliko je hešteg svrstan među zabranjene, u pretrazi ćete moći da vidite nekoliko objava koje su svrstane u Top posts, ali ne i one koje se ubrajaju u Most recent. Umesto najsvežijih objava sa izabranim banovanim heštegom pojaviće se ovo obaveštenje:

 Top posts - InstagramObaveštenje - Instagram

 Spisak heštegova koji su banovani ove godine

#dogsofinstagram
#boho
#costumes
#tanlines
#humpday
#tgif
#brain
#saltwater
#petite
#singlelife
#thebaligroom
#elevator
#astreetphoto
#books
#meme
#newyears
#todayimwearing
#snapchat
#skype
#sallyhansen
#shesquats
#pushups
#easter
#curvy
#kindredparents
#dedicationstudio
#hairychest
#ineedhelplol

Koji #zabranjeni_hešteg vas je iznenadio?

Ukoliko ste ranije koristili neke od ovih heštegova na svojim nalozima, možete ih, ali i ne morate brisati sa starih objava. Ipak, izbegavajte ih ubuduće.

Šta rizikujete ako i dalje koristite banove heštegove?

Ako ih i dalje koristite, to će vam svakako smanjiti vidljivost jer se vaše objave više neće pojavljivati među najnovijim objavama ukoliko neko pretražuje baš neki od banovanih heštegova. Takođe, čestom upotrebom ovakvih heštegova rizikujete da vaš celi nalog bude „banovan iz senke” i okarakterisan kao spamerski nalog ili nalog koji objavljuje uznemirujući sadržaj.

Instagram shadowban – šta je to?

Već smo napomenuli da nalog može biti „banovan iz senke”, ali ćemo ovde bolje objasniti šta to znači. Naime „shadowban“ je termin koji se koristi da označi skrivanje objava od korisnika koji ne prate određeni nalog. Konkretnije, ukoliko ste banovani na ovaj način i koristite bilo kakve heštegove u svojim objavama, vaše objave će moći da vide samo vaši pratioci. Ako neko ko nije vaš pratilac pretražuje sadržaje preko heštegova, neće moći da vidi nijednu od vaših objava u kojima ste koristili heštegove preko kojih taj korisnik pretražuje Instagram. Treba imati u vidu da ukoliko u objavi koristite makar samo jedan hešteg koji je banovan, Instagram preventivno neće prikazati vašu objavu ni za ostale heštegove koje ste pored jednog banovanog u svojoj objavi koristili. Ovo vam može veoma narušiti strategiju koju razvijate na Instagramu jer praktično nećete moći da dospete do korisnika Instagrama koji vam nisu pratioci.

Pošto vas Instagram neće direktno upozoriti da ste na ovaj način banovani, a vi primećujete da vam opada interakcija na objavama, onda proverite da li ste „banovani iz senke”, za svaki slučaj. Možete to uraditi na neki od sledećih načina:

  • koristeći neki nalog koji ne prati vaš brend i proveravanjem da li se vaše objave pojavljuju u pretragama;
  • koristeći alat za proveravanje shadowban-a (mada ne možemo tvrditi da je tačan).

Napomena: Ako naiđete na slične alate koji vam traže da se kompletno ulogujete da biste proverili da li ste banovani, dobro proverite da se ne radi o prevari i ne rizikujte svoje podatke.

Treba redovno pratiti da li lista banovanih heštegova raste i izbegavati ih u svojim objavama, jer ako nalog bude „banovan iz senke“, to može predstavljati veliku opasnost za onlajn nastup jednog brenda.

Milica Radančić