Pinterest

6 trikova kako da pinujete kao profesionalac na Pinterest-u

Pinterest je društvena mreža sa više od 100 miliona korisnika, od kojih 85% čine žene. Ukoliko su žene vaša ciljna grupa, a nudite neke fizičke proizvode koje žene vole ili konzumiraju, ne treba zaobići Pinterest kao mrežu za širenje svesti o svom brendu, a ni kao platformu za oglašavanje. Studije su pokazale da oko 90% korisnika Pinterest-a razgledaju ono što su spremni da kupe. To je još jedan jak razlog zašto treba koristiti Pinterest za svoj biznis. Od pina do kupovina!

1. Kreirajte biznis profil na Pinterest-u

Ukoliko želite da na ovoj društvenoj mreži nastupite kao brend koji već postoji onlajn, najbolje je da za to pokrenete biznis nalog i nakon kreiranja naloga potvrdite Pinterest-u pristup svom sajtu. Kada ovo uradite, svaki pin koji povučete sa sajta imaće vaš logo. Takođe, ako napravite biznis nalog, imaćete uvid u analitiku platforme, a moći ćete da se na ovoj društvenoj mreži i oglašavate. Ono što važi sa sve društvene mreže, a ne samo za ovu, je da treba popuniti svako prazno polje tokom kreiranja naloga. Što više relevantnih informacija na profilu, to je bolje za vašu prepoznatljivost na društvenoj mreži. I na ovoj platformi je neophodno da imate prepoznatljivu profilnu fotografiju, a za to će vam najbolje poslužiti logo koji je će uklopiti u format 150x150px. Ne izostavite opis na profilu. Tu istaknite zašto je vaš brend važan uzimajući perspektivu kupca u obzir.

Primer: Ukoliko ste napravili sajt na kome prodajete suknje koje sami šijete po merama kupaca, nemojte pisati nešto poput ovoga: Prodaja šivenih suknji. Bolje opišite svoj brend ovako: Šijemo suknje po merama vaše figure. Kreiramo ih da bi se vaša jedinstvenost istakla!

2. Pinujte stalno, pinujte svakog dana!

Objavljujte pinove sa sajta ili ih kreirajte posebno za Pinterest, ali to radite svakog dana – pinujte najmanje jednom dnevno. Dok budete birali fotografiju za svoj pin, ovo morate imati u vidu:

  • fotografije treba da budu visokog kvaliteta (high quality);
  • Pinterest je vertikalno orijentisana platforma, pa bi zato trebalo da i vaše fotografije budu takve. One će se u pretrazi prikazivati bolje i Pinterest će im davati prednost;
  • tekst u okviru fotografije svedite na minimum (budite svesni da će tekst na fotografiji u prikazu na mobilnim telefonima biti teško čitljiv);
  • možete napraviti pin kao kolaž od nekoliko fotografija, ali držite se maksimuma od 4 fotografije.

Kada koristite biznis malog na Pinterest-u, moguće je koristiti tzv. „rich pins”, koji prikazuju dodatne informacije u vezi sa vašim brendom u okviru same objave. Da biste ove pinove koristili, potrebno je da unesete posebne meta tagove (zato je najbolje da se obratite svojim developerima ili istražite koji plaginovi vam mogu pomoći ovde ukoliko je vaš sajt u WordPress-u). Trenutno su dostupne 4 vrste ovakvih pinova:

Recipe Pins

Ovaj tip pina je pogodan ukoliko imate blog ili ste pokrenuli sajt koji ima veze sa kulinarstvom, uz recept u okviru pina prikazaće se sastojci, vreme pripreme i za koliko je osoba pripremljeni obrok.

Product Pins

Pogodan je ukoliko vaš brend podrazumeva i prodavanje određenih proizvoda. Onda ćete moći da u okviru ovakvog pina prikažete cenu, dostupnost proizvoda i gde se vaš proizvod može kupiti.

Article Pins

Ukoliko na svom sajtu objavljujete članke koji su korisni vašoj publici, možete ih pinovati! Vaš pin će onda sadržati naslov članka, ime autora članka i kratak opis.

App Pins

Ukoliko imate aplikaciju, Pinterest vam može pomoći da ona bude popularnija. Sa ovim tipom pina ljudi će moći da skinu vašu aplikaciju direktno sa Pinterest-a. Ona je trenutno dostupna samo za IOS operativne sisteme

3. Ne zaboravite da opišete svoj pin

Pinterest and Pins  Za ovu platformu opis je veoma važan zato što na osnovu njega možete prikazivati bolje i češće u pretrazi. Iskažite zašto je vaš brend vredan kupcu na kreativan način. Ipak, pošto je pretraga u pitanju, ne zaboravite da budete što specifičniji kako bi se vaš pin pojavljivao što češće kada korisnici pretražuju.

Primer: Ukoliko se bavite prodajom suknji, nemojte u opis stavljati nešto ovako: Naša nova suknja će upotpuniti vašu letnju kombinaciju.

Budite specifičniji: Naša nova cvetna/plava/bež suknja od svile/pamuka će upotpuniti vašu dnevnu/večernju kombinaciju.

Koristeći ovakav opis, vaš proizvod će biti relevantan za više odrednica u pretrazi.

Savet: Izbegavajte korišćenje heštegova u okviru opisa na ovoj mreži i nemojte samo ubacivati ključne reči bez reda i smisla za koje želite da se vaš proizvod prikazuje u pretrazi, već ispišite interesantan i relevantan opis svog proizvoda.

Još jedan savet: Pošto se pin ne briše sa ove platforme, „večan” je, izbegavajte da u vašem opisu budu promotivne ponude ili ponude koje traju samo određeno vreme.

4. Organizujte svoje table (boards)

Boards predstavljaju skupine pinova, a najbolje je da ih tematski raspoređujete. Potrudite se da svoje table učinite zanimljivim jer ljudi mogu da zaprate celu vašu tablu sa pinovima. Imenujte svoje table jasno, a budite i kreativni u opisima – ovo će vam pomoći da se vaše table pozicioniraju bolje u pretragama. Evo šta vam još može pomoći da bolje organizujete svoje table:

  • izaberite da naslovni pin bude onaj koji privlači najviše pažnje;
  • neka vaše najrelevantnije table u prikazu na vašem profilu budu prve (npr. one koje prikazuju pinove sa aktuelnim sezonskim proizvodima);
  • koristite „tajne” table (te table vidite samo vi) dok ih ne organizujete onako kako želite.

5. Učite od konkurencije

Naravno da ne treba kopirati konkurenciju, ali treba pratiti šta ona radi i biti korak ispred nje. Zato pratite na koji način naloge vodi vaša konkurencija i pronađite inspiraciju kako da pinujete bolje od nje!

6. Pratite analitiku i promovišite svoje pinove

Prednost biznis naloga je i to što možete pratiti analitiku na platformi i videti koji su vam pinovi najpopularniji – koji se najviše čuvaju i koji se najviše repinuju. Mi vam preporučujemo da svoje najpopularnije pinove reklamirate kako bi se svest o vašem brendu na ovoj platformi povećala, a reklamiranjem popularnih pinova možete doći i do kupovina na sajtu.

Imajte u vidu ove savete ukoliko želite da pinujete kao profesionalac na biznis nalogu svog brenda.

pinterest-marketing

Ukoliko mislite da će vam ovaj tekst ponovo zatrebati, savetujemo vas da bukmarkujete stranicu. Na vašoj tastaturi pritisnite:

Bukmark


Udemy: Pinterest Marketing – Grow Your Business With Pinterest


Milica Radančić