Brza konzumacija sadržaja je ono što današnji korisnik želi jer je njegovo vreme ograničeno, a pažnja kratkog daha. Ukoliko poslujete preko interneta, želećete da što efikasnije prenesete informaciju. Vizuelni sadržaj je pravi način da to postignete. Evo kako da to što bolje uradite.
1. Tema
Za sve postoji pravo vreme, pa i za fotografiju/grafiku. Imajući to u vidu, fotografija poznatog sportiste kome čestitate na pobedi neće biti od koristi 3 dana nakon srećnog događaja.
Glavna svrha vizuelnog sadržaja (vizuala) je da skrene pažnju i izazove emociju, ali ne po svaku cenu. Trudite se da izbegavate prizore slatkih mladunaca životinja, kao i dece, ako su van konteksta, iako bi oni sigurno izazvali reakcije.
Imajte u vidu ciljnu grupu – ukoliko poslujete na tržištu jednog naroda koji ima snažnu tradiciju, običaje i verovanja, nemojte na fotografijama prikazivati nekog očiglednog predstavnika druge kulture. To važi i za boje na fotografijama, odeću modela ukoliko on postoji, načine šminkanja i slično. Prosto rečeno – nemojte prikazivati ono čega tamo nema. To je siguran put da se vaša ciljna grupa ne identifikuje sa vašim brendom.
2. Dizajn
Ide ruku pod ruku sa temom. Ukoliko je osnova vašeg vizuala fotografija, potrudite se da bude jasna, izoštrena, što boljeg kvaliteta i rezolucije, naknadno obrađena (efekti, boje, kontrast, zasićenost boja). Ukoliko nemate fotografije koje su napravljene posebno za vaš biznis, a ipak želite ovakav materijal, možete ga naći na sajtovima kao što su Pexels ili Pixabay. Sa ovih sajtova možete besplatno preuzimati fotografije ili ilustracije visokog kvaliteta, koje su oslobođene autorskih prava.
Odlučili ste se grafiku? Odlično! Ostaje vam samo da se potrudite da boje i oblici budu u skladu sa vašim brendom.
Napomena: ukoliko radite sa tuđim fotografijama, obavezno navedite izvor ili autora, kako ne biste povredili nečija autorska prava. Ako koristite svoje fotografije, stavite na njih vodeni žig, kako biste označili da su one vaše vlasništvo.
3. Poziv na akciju
Iako je kod vizuelnog sadržaja najvažnija poruka koju prenosi fotografija, nekada možete koristiti i malo teksta da vam u tome pomogne. Ovde ne mislimo na tekst koji ide uz fotografiju, već na onaj preko vizuala ili nekog njegovog dela.
Ukoliko se odlučite da svoju vizuelnu objavu ili reklamu preko digitalnih kanala „začinite” sa malo teksta, razmislite dobro šta će to biti. Neke bude kratko i neka poziva na akciju. Proučite pravila kopirajtinga i iskoristite ih. Ako je fotografija ono što vaš potencijalni kupac vidi pri prvom susretu sa vašim brendom, onda će sigurno zapamtiti i nju i ono što piše na njoj.
Alati koji vam mogu biti od koristi
Da bi vaša grafička rešenja i fotografije izgledale profesionalno i bile upotrebljive, možete koristiti i pomoćne alate. Evo nekih od njih:
Facebook Overlay Tool – na Fejsbuku je pravilo od maksimum 20% teksta preko fotografije zvanično ukinuto. Međutim, ukoliko imate tekst preko fotografije u objavi koju želite da promovišete, Fejsbuk će smanjiti doseg te reklame. Proverite da li je količina teksta ispod 20% pomoću ovog alata.
Photoshop – jedan od najpoznatijih alata iz Adobe kreativnog paketa. Pomoću njega možete ulepšavati i uređivati fotografije, kombinovati ih, dodavati tekst preko njih. Mogućnosti ima bezbroj ukoliko uspete da se naviknete na korisnički interfejs.
Canva – koristan alat za brza rešenja. Služi u slične svrhe kao i Photoshop, ali ima manje opcija. Pomaže i kod pravljenja grafika, infografika, a imate i unapred definisane šablone za objave na društvenim mrežama.
Mislite da su vizuelne objave prošlost? Onda saznajte više o video-formatima u digitalnom marketingu u našem tekstu Da li je video budućnost digitala.