U našem tekstu o email marketingu dotakli smo se teme značaja koji on može imati za razvoj poslovanja na internetu. Često su naše mejling liste, sa relevantnim mejlovima, naš najvažniji resurs i njihovu eksploataciju obavezno treba uključiti u redovnu strategiju digitalnog marketinga. Ostaje pitanje kako uvećati tu listu, tako da se privuku oni koji bi istinski bili zainteresovani za ono što im nudite. Evo 3 najbolja načina za to.
1. E-knjige
U moderna vremena, kupci su mnogo bolje obavešteni nego nekada, tako da je nemoguće plasirati im proizvod tako što ćete samo nabrajati njegove dobre osobine (stvarne ili izmišljene). Oni sada imaju tendenciju da bolje istražuju različite opcije koje im se nude, pa će tako lako vaš proizvod uporediti sa konkurentskim preko interneta. Jedan način kako možete da se borite protiv toga je tako što ćete svojim potencijalnim kupcima pružiti dodatnu vrednost, na primer besplatnu edukaciju, a koje je bolje i jednostavnije sticanje znanja nego preko elektronskih knjiga?
Kao deo prodajnog levka, možete svojim kupcima ponuditi besplatan dokument (izveštaj, listu, elektronsku knjigu, katalog proizvoda), a zauzvrat tražiti samo njihovu mejl-adresu, da bi mogli da ga preuzmu. Oni tada dobiju nešto što će im biti od koristi, a vi dobijate njihove kontakt podatke, koje posle možete iskoristiti u svojoj kampanji. Ovo je česta praksa startapa i kompanija čiji su proizvod SaaS alati, i koje posluju u skladu sa B2B konceptom. Primer jedne takve kompanije i njihove kampanje je AdEspresso sa svojom prijavom za dobijanje besplatnog vodiča za Facebook oglašavanje.
2. Nagradne igre
Jedan od najjednostavnijeg načina za povećavanje mejling liste su nagradne igre, foto-konkursi, pitalice i aktivacije na vašem sajtu i društvenim mrežama, koje kao uslov učešća podrazumevaju prijavu putem mejla ili ostavljanje mejla kao kontakt podatka. Dobijene adrese možete dalje koristiti u svrhu promocije i prodaje svojih usluga, ako u uslovima nagradne igre navedete stavku da dobijene informacije mogu biti korišćene na taj način.
Iako ovo predstavlja lak način povećanja angažovanja pratilaca na društvenim mrežama i posete sajtu, morate voditi računa o ciljnoj grupi. Kao što smo pisali u našem ranijem tekstu, može se desiti da privučete ljude koji su tu samo zbog nagrade, a ne predstavljaju vaše potencijalne kupce i korisnike.
3. Promocija na društvenim mrežama
Ukoliko želite da iskoristite društvene mreže za rast mejling liste, to možete učiniti na 3 načina:
- preko CTA dugmeta (dugmeta za poziv na akciju) na vašoj stranici na Fejsbuku, koje vodi ka obrascu za registraciju na mejling listu (besplatno),
- preko plaćenog oglašavanja na Fejsbuku – promovisanje CTA dugmeta,
- preko plaćenog oglašavanja na Fejsbuku – link za besplatno preuzimanje vaše elektronske knjige/dokumenta (uz registraciju putem mejla) i
- preko plaćenog oglašavanja na Fejsbuku – promovisanje linka za prijavu na listu/newsletter.
Najbolje je integrisati plaćene i neplaćene vidove promocije prijave na mejling listu. Korisno je i da povremeno podsetite pratioce da mogu da dobiju nove infomacije i dodatni sadržaj od vas, vezano za poslovanje vašeg biznisa i preko mejla. Imajte na umu da im ipak morate nuditi neku korist kako bi baš Vama ostavili svoje kontakt podatke.