Kako nas Google vidi? Zvanična Google statistika

Datum: May 17, 2016; Autor: Tanasković Aleksandar

internet marketing google

Kompanija Google, objavila je statistički izveštaj internet korisnika u Srbiji. Ovaj veoma detaljan izveštaj naglašava 3 trenda koji se izdvajaju kao top onlajn trendovi današnjice.

  1. Kupovine se prenose u onlajn svet.
  2. Kupci se sele na mobilne platforme.
  3. Neiskorišćen potencijal u video-snimcima.

Mreža

Odnos korisnika koji se nalaze na internetu makar jednom dnevno iznosi 8/10. Više od 51% čine mlađi od 34 godine, dok je više od 55% njih „na mreži” dok gleda televizijski program.

Uređaji

Danas prosečan građanin Srbije ima 1,9 uređaja koje koristi kako bi pristupio internetu. Od toga 13% čine tablet uređaji, zatim 50% „smart” telefoni, a više od 55% čine kompjuteri.

Kada su u pitanju korisnici koji koriste „smart” telefone, čak 47% njih koristi te uređaje kako bi putem internet pretraživača pristupio informacijama. Na drugom mestu aktivnosti na „smart” telefonima nalazi se gledanje video-snimaka na internetu.

Pretraga pre kupovine

Prilikom pretrage na internetu, korisnici mahom istražuju na koji način da kupe određen proizvod/uslugu. Čak 94% korisnika koji istražuju mogućnost kupovine na internetu pretražuje avionske karte pre samog procesa kupovine. Za njima slede druge vrste transporta (90%), karte za bioskop (84%), kućni aparati (72%) itd.

Kada se vrši istraživanje pre kupovine, korisnici interneta u Srbiji se najviše oslanjaju na  pretraživače interneta (61%), zatim internet prezentaciju samog brenda (34%) i na kraju na sajtove za onlajn prodaju (25%).

Preporuka

Čak 56% osoba se izjasnilo da je prvi put za određeni proizvod ili brend čulo preko interneta.

Pomenuti procenat se deli na prethodna iskustva (47%), druge korisnike – u direktnom onlajn kontaktu (20%), samostalno istraživanje (13%), internet reklame (10%) i drugi vidovi širenja svesti (10%).

Veoma je zanimljiva informacija da 61% korisnika upotrebljava internet pretraživače kako bi se informisalo o određenom proizvodu ili usluzi. Ova činjenica samo ističe važnost SEO i SEM optimizacije.

Još jedan podatak na koji posebno treba obratiti pažnju u oblasti internet marketinga jeste procenat korisnika koji su se izjasnili da su imali probleme prilikom ulaska na internet prezentacije putem mobilnih telefona. Korisnici iz Srbije prelaze na mobilni internet, ali ih tamo ne čekaju adekvatni sajtovi. Kada se nađu u sličnoj situaciji, čak 23% korisnika pronađe konkurentski sajt koji ima adekvatan prikaz za mobilne uređaje.

Onlajn kupovina

Trenutno u Srbiji 21% kupovina se vrši onlajn, dok se 79% sprovodi isključivo oflajn.

Korisnik interneta koji pretražuje određen proizvod/uslugu putem interneta će taj proizvod ili uslugu pronaći koristeći internet pretraživač, što će u 18% slučajeva dovesti do internet kupovine, a čak u 51% situacija do oflajn kupovine.

Ostatak ovog veoma interesantnog i korisnog istraživanja možete pročitati u zvaničnoj prezentaciji kompanije Google, kojoj možete pristupiti putem sledećeg linka:

goo.gl/8MWUli.