Uvod u email marketing

Datum: November 1, 2016; Autor: Kristina Vuković

Ukoliko ste se ikada prijavili za dobijanje newsletter-a sa obaveštenjima o nekom proizvodu, usluzi, ili nečemu što Vas zaista zanima, znate kolika može biti moć takvog mejla. Dobijaćete samo ono što Vas interesuje, kao na tacni. U ovom tekstu nećemo pričati o dosadnim spam mejlovima, čije pristizanje u Vaše sanduče prati obavezna rečenica: „Odakle njima moji podaci”. Naš fokus su oni mejlovi bogati korisnim sadržajem, koji će privući Vašu ciljnu grupu.

Prednosti email marketinga

Većina nas ima neke sajtove koje obožava, ali se prosto ne seti da ih poseti na dnevnoj bazi. Tako se dešava propuštanje bitnih stvari, na primer sniženje u omiljenoj onlajn prodavnici. Da do toga ne bi došlo, korisnici (Vaši trenutni i potencijalni kupci i klijenti) prijaviće se da dobijaju bitne informacije direktno na imejl-adresu. To može biti jedan korak bliže tome da oni učine kupovinu. Možda već imate određenu listu mejlova i kontakata osoba za koje znate pouzdano da će biti zainteresovane za ono što im nudite. Odlično. Ali kako to iskoristiti? Reći ćemo Vam u nastavku teksta.

email marketing

Kako početi?

Počećemo sa onim što ne treba da radite: nemojte kupiti imejl-listu, ma koliko adresa se na njoj nalazilo.

Razlozi za to su:

  1. Ne znate na koji način su prikupljani mejlovi.
  2. Ne znate da li uopšte postoje/da li su u funkciji.
  3. Ne znate da li adrese pripadaju osobama iz Vaše ciljne grupe.

Zašto je ovo bitno? Kratko i jasno: ništa Vam ne znače desetine hiljada adresa osoba koje neće otvoriti ono što im šaljete, a verujte, neće to otvarati ako se nisu za to prijavile i ako nemaju nikakve koristi od toga. Morate pružiti kvalitetan sadržaj. Ako šaljete mejlove nekome ko za to nije zaintresovan, može se desiti da ih obeleže kao neželjenu poštu (spam) i da Vam se onemogući opcija slanja.

Sada kada smo to utvrdili, bitno je da prikupite listu Vama relevantnih kontakata. Možete koristiti mejlove svojih klijenata, postaviti polje za prijavu dobijanja mejlova na svoj sajt i CTA (Call-To-Action) dugme za prijavu na svojoj stranici na Fejsbuku. Posle toga treba naći način kako kontaktirati sa zainteresovanima.

Najpoznatiji alati za automatizaciju mejlova, odnosno za email marketing, su MailChimp i GetResponce. Pomoću njih možete napraviti različite liste (korisno ako imate više segmenata koje želite da ciljate) i jednostavno podesiti izgled mejlova koje šaljete.

mailchimp

Šta svaki email treba da sadrži?

Da biste bili dovoljno informativni i ostavili ozbiljan utisak, Vaši mejlovi treba da imaju nekoliko osnovnih delova:

  1. Zaglavlje – ovde možete staviti neku vrstu univerzalnog naslova (na primer „Obaveštenje o popustima”)
  2. Glavni deo – ovde ćete uneti sadržaj. Moguće je ubaciti tekst, fotografije, reklamne banere, pozive na akciju, linkove.
  3. Završni deo – logo firme, adresa i ikonice društvenih mreža koje vode ka poslovnim profilima, da korisnici mogu i tamo da Vas prate.

mailchimp-design-for-email, email marketing

To je minimum sadržaja i osnovna struktura koju možete kreirati. Na slici možete videti kako izgleda kreiranje obrasca za mejl na MailChimp platformi, koji ćete slati celoj svojoj listi prijavljenih korisnika. Ne dozvolite da Vas ova platforma uplaši, jednostavno je koristiti je kad se naviknete.

Obratite pažnju da sve izgleda korektno: font koji se lako čita, boje koje nisu drečave, da nemate gramatičke greške, da tekst ne bude predug jer će čitalac izgubiti intresovanje.

Obavezno: omogućite primaocima da se, po želji, odjave sa Vaše liste. Ukoliko ne žele da prate novosti u vezi sa Vašim proizvodima i poslovanjem, onda svakako za njega nisu zainteresovani. Time postižete čišćenje liste kontakata, što će doprineti boljem ciljanju potencijalnih korisnika.