Tri najveće platforme za internet oglašavanje

Datum: November 15, 2016; Autor: Tanasković Aleksandar

platforme za internet oglašavanjeSigurno ste se do sada susreli sa digitalnim oglasima, sponzorisanim postovima i video-oglasima koji vam prekidaju plejlistu. Bez obzira da li vam je osoba koja vam je podešavala kompjuter instalirala AdBlock, oglasi u digitalnom svetu postaju neizbežan faktor na koji smo navikli kako bismo imali pristup mnogim informacijama.
Ovaj koncept je danas toliko razvijen da možete besplatno igrati lutriju samo ukoliko pre toga odgledate nekoliko promotivnih oglasa u sklopu neke aplikacije.

Dva primarna cilja zbog kojih se koriste platforme za internet oglašavanje i zbog kojih je trenutno toliko razvijena upotreba sponzorisanih oglasa jesu da se poveća prepoznatljivost brenda, tj. poslovnog sistema ili da se ostvaruju direktni uticaji na prodaju proizvoda/usluga.

Oba pomenuta cilja podrazumevaju upotrebu digitalnih oglasa kako bi se povećao broj poseta ka veb-stranici kompanije ili brenda.

Platforme za internet oglašavanje

Tri trenutno najveće platforme za internet oglašavanje su:

Google AdWords – platforma za  oglašavanje na internetu u vlasništvu kompanije Gugl, jedna je od najvećih internet marketing platformi na svetu. Google AdWords predstavlja najveći izvor prihoda za kompaniju Gugl i trenutno važi za jednu od najpoštenijih internet marketing platformi. Naime, ukoliko neko pokušava da vas ošteti konstantnim kliktanjem na vaše oglase ili da uništi kvalitet vaše ključne reči, AdWords će vam taj novac refundirati čim (u narednim danima) uoči obrazac neprimerenog ponašanja.
Google AdWords vam pruža mogućnosti oglašavanja u okviru Gugl pretrage (Google Search), oglašavanje u okviru mreže sajtova koji podržavaju Google AdSense, zatim  YouTube i Gmail oglašavanje. Ukoliko tek ulazite u svet internet marketinga, Google AdWords je platforma za vas. Ali pre nego što se upustite u proces kreiranja i vođenja kampanja internet marketinga, prvo se edukujte o ograničenjima i mogućnostima ove moćne platforme.
Ukoliko se pravilno korsiti Google AdWords je neprikosnoven alat koji može nadomestiti slabe SEO performanse sajta, kao i tematsku specifičnost poslovanja određene kompanije. Google AdWords pomaže u ostvarivanju direktnih uticaja na prodaju proizvoda i usluga, kao i na povećanje prepoznatljivosti brenda, tj. poslovnog sistema.

Facebook Ads – kada je kompanija Fejsbuk ušla u svet internet marketinga, mnogi su tu vest prihvatili kao znak početka propadanja ove gigantske društvene mreže. Međutim, veoma mudro i inkrementalno, Fejsbuk je uveo internet marketing, a da mnogi to nisu ni primetili sve dok oglasi nisu počeli da se prikazuju u obliku postova.
Facebook Ads platforma postaje sve ozbiljniji i korisniji alat za moderne marketing menadžere. Osim oglasa koji će vam pomoći da povećate broj lajkova, Facebook Ads platforma vam nudi i: Lead ads (oglase koji prikupljaju podatke korisnika – mejlove, brojeve telefona itd.), kampanje za povećanje broja konverzija, kampanje za povećanje broja posetilaca na sajtu, kampanje za povećanje vidljivosti teksta/posta koji ste objavili na svojoj Fejsbuk stranici, itd. Pored svih mogućnosti oglašavanja u okviru društvene mreže Fejsbuk, u okviru Facebook Ads platforme možete podešavati i oglase na Instagramu, društvenoj mreži koju je pre nekoliko godina otkupila kompanija Fejsbuk.
Za više informacija o Facebook Ads platformi, predlažemo vam da posetite sajt Džona Lumera.

Twitter Ads – treća, ali ništa manje bitna platforma za internet oglašavanje jeste Twitter Ads platforma. Dugo je trebalo Tviteru da sazri u društvenu mrežu koja bi izdržala komercijalni pristup na način na koji je to uradio Fejsbuk. Zbog svog neformalnog karaktera i kratkih poruka, Twitter Ads platforma je najkasnije nastupila na scenu, ali postaje sve više nezaobilazna stavka u marketing budžetima kompanija. Uzimajući pristup i postavke koje poseduje Facebook Ads platforma, Tviter je olakšao svojim korisnicima korišćenje još jednog kanala za sponzorisane oglase. Kampanje koje ova platforma nudi su praktično iste kao i kampanje koje se mogu naći na Fejsbukovoj platformi. Jedina razlika je u samim karakteristikama postova, kao i u demografiji korisnika ovih društvenih mreža.
Ukoliko želite da vidite kako izgleda kreiranje kampanje u okviru platforme Twitter Ads, predlažemo vam da pogledate ovaj snimak.

Pored ovih platformi važno je napomenuti da postoje mnoge platforme za internet oglašavanje, od kojih neke sve više gube  svrhu u oblasti digitalnog marketinga LinkedIn Ads platforma je predviđena za B2B promociju i retargetiranje. AdRoll platforma se mahom koristi za remarketing kampanje, ali ima svoju primenu i u kampanjama koje podižu svest o određenom brendu ili događaju. Httpool platforma je lokalizovana platforma koja otkupljuje prostor na posećenijim sajtovima u određenim zemljama i prodaje taj prostor zainteresovanim kompanijama.

Koju god platformu da izaberete za vaše buduće poslovne aktivnosti, veoma je bitno da se prethodno dobro edukujete o prednostima, manama i njenim postavkama/pravilima.