Šta treba znati ako pokrećete onlajn biznis

Datum: February 9, 2018; Autor: Milica Radančić

onlajn biznis

Pre nekoliko dana održan je panel Žene preduzetnice u Impact Hub-u. Čuli smo mnogo korisnih saveta koji mogu pomoći ako želite da se upustite u onlajn biznis i rešili smo da to podelimo sa vama. Evo šta smo izdvojili. Pažljivo čitajte! 🤓

Važnost bloga za onlajn biznis

Irena Avramović, logoped i jedna od pokretača bloga Logopedi Avramović, govorila je o svom iskustvu sa blogom i kako se razvoj bloga odrazio na njen biznis. Priznala je da u početku nije imala jasnu viziju kuda će pisanje bloga voditi, međutim, cilj se ubrzo kristalisao. Nagovestila je da u početku nije bilo vidljivih rezultata i da je za željene rezultate potrebno vreme – ni u onlajn biznisu nema uspeha preko noći! Irena je birala teme za blog onako kako bi to radili i content marketari (mada ona toga u početku možda nije bila svesna). Razmišljala je o problemima sa kojima se susretala u svom poslu i uradila sledeće:

  • shvatila je da je kritičan period za roditelje kada postanu svesni da je njihovom detetu potreban logoped, te je u svojim tekstovima nudila rešenje da se prebrodi taj period;
  • pisala je blog-postove na osnovu pitanja koja su joj roditelji najčešće postavljali.

Ovim tehnikama bi se služili i marketari pri pisanju blog-postova. Ljudima koji su vaša ciljna treba nuditi rešenja za probleme sa kojima se susreću, a ne proizvod ili uslugu direktno i nametljivo. Publici treba pružati kvalitetan sadržaj i tako ih edukovati kako da reše probleme koji ih muče. Vi ćete postati relevantan izvor i publika će steći naviku da se vašem blogu vraća kako bi našli pouzdane informacije u vezi sa onim što ih muči. Steći će poverenje i u vaš brend, a to će rezultirati i prodajama.

Savete o tehničkim stranama vođenja bloga za onlajn biznis dala nam je Jelena Ševarac, jedna od osnivača firme SMART4NET. Ovo su neki od njenih saveta koje morate imati u vidu ako želite da vaš blog bude uspešan:

  • za blog je SEO optimizacija od izuzetne važnosti;
  • treba brzo i redovno objavljivati svež sadržaj – tako se najbolje odaje utisak prisutnosti u onlajn svetu;
  • učestalost objavljivanja zavisi od tipa poslovanja, ali je bitna konzistentnost i doslednost;
  • tekstovima profilišete svoju publiku i kontrolišete ko će vam se javiti jer je zainteresovan za vaš proizvod ili uslugu.

Jovana Kostić iz agencije Go Hektik, koja se bavi kreiranjem 2D animacija, nadovezala se na razgovor o bitnosti bloga i dodala da blog može doneti mnogo kvalitetnog saobraćaja ka sajtu ako se pažljivo biraju ključne reči koje su povezane sa vašim poslovanjem i ponudama.

Ipak, nekada blog nije presudan za onlajn biznis, što je slučaj sa veb-šopovima. Međutim, ako vaš veb-šop nema blog, sajt mora biti veoma informativan, a SEO optimizacija tog veb-šopa besprekorna.

(Ne)doslednost vođenja društvenih mreža

Društvene mreže su potpora onlajn biznisu, ali i prodaji. One vam mogu mnogo pomoći da se svest o vašem poslovanju proširi, ne treba ih potcenjivati i njihov potencijal treba dobro iskoristiti kreirajući postove koje imaju vrednost za korisnika. Profili vašeg biznisa na društvenim mrežama ne smeju biti zapušteni. To je nedopustivo!

Jelena Ševarac nam je skrenula pažnju da su društvene mreže, pre svega, stvorene za kontakt ljudi sa ljudima. Ukoliko je vaš biznis mali, ne treba stremiti da profili vašeg biznisa liče na koorpativne naloge, čak je sada trend da i koorporativni nalozi postaju „ličniji“.

Koliko je marketing bitan za onlajn biznis?

onlajn poslovanjeKoliko je marketing važan za onlajn biznis predočila nam je Aleksandra Đurašić Todorović, suosnivač Ženskog poslovnog kutka i vlasnica brenda Beauty Bar lotions & potions. Marketinško iskustvo u kozmetičkoj industriji pomoglo joj je da se dobro snađe i u digitalu. Njen savet je da pre nastupa onlajn morate dobro definisati ciljnu grupu. U toku definisanja ciljne grupe koristite povratne informacije koje dobijate tokom stalnog kontakta sa kupcima. Pošto se bavi prodajom brenda kozmetike koji je sama kreirala, njen biznis nije digitalni, međutim, dosta digitalnog je iskoristila u svojoj marketinškoj strategiji. Jedna od njih je bila da iskoristi društvene mreže da bi uvidela kako da usavrši svoj proizvod.

Marketing je vrlo bitan deo svakog biznisa, a pogotovo kada poslujete onlajn, zato on mora postati neizostavni deo vaše poslovne agende.

Ako želite da budete u toku sa novinama iz oblasti digitalnog marketinga i onlajn biznisa, preporučujemo vam da redovno posećujete pedavanja i panele u Impact Hub-u, koji se u vezi sa ovim temama često organizuju.