Razlika između „bounce rate” i „exit rate” u Guglovoj analitici

Datum: October 8, 2016; Autor: Tanasković Aleksandar

Google Analytics, bounce rate, exit rateBounce rate (stopa posete samo jedne stranice) predstavlja procenat sesija u kojima je posetilac napustio prvu stranicu koju je posetio na sajtu, bez interakcije sa njom, time napustivši sajt.
Stopa posete samo jedne stranice predstavlja procenat sesija u kojima korisnik nakon ulaska na sajt nije otišao ni na jednu drugu stranicu. Njegova sledeća akcija je bila izlazak sa sajta.
Stopa poseta samo jedne stranice = ukupan broj poseta samo jedne stranice/ukupan broj poseta.
Razlozi za veliku stopu poseta samo jedne stranice su višestruki. U nekim slučajevima je problematičan dizajn, u drugim je problem u korisničkom iskustvu ili jednostavno nedovoljno zanimljivom sadržaju sajta.
U slučaju da se radi o sajtovima koji imaju samo jednu stranicu, na podešavanje Guglove analitike treba obratiti posebnu pažnju kako se ne bi svaka poseta računala kao poseta samo jedne stranice.
Napomena: prosečna stopa poseta samo jedne stranice varira u intervalu od 40% do 70% u zavisnosti od tematike sajta. Ukoliko vaš sajt poseduje stopu poseta samo jedne stranice koja je veća ili manja, velika je verovatnoća da imate neki problem kojim je potrebno da se pozabavite.

Email bounce rate – sasvim druga marketinška priča

Potrebno je razlikovati website bounce rate (stopu posete samo jedne stranice internet prezentacije) i email bounce rate (stopu isporučenosti mejlova u email kampanji).
Email bounce rate predstavlja odnos broja isporučenih mejlova i onih koji nisu uspeli da dospeju u prijemno sanduče (inbox) krajnjeg korisnika.
U ovom slučaju se razlikuju hard bounce (trajna nemogućnost za isporučivanje mejla na određenu adresu) i soft bounce (trenutna nemogućnost za isporučivanje mejla na određenu adresu).

Exit Rate – stopa izlaza sa veb-stranice

Exit rate, tj. stopa izlaza sa veb-stranice, predstavlja broj poseta kojima je određena stranica bila poslednja koju su posetili na veb-sajtu.
U ovom slučaju ne postoji stopa izlaza celog sajta, kao što je to slučaj sa stopom poseta samo jedne stranice. Stopa izlaza sa veb-stranice predstavlja procenat sesija u kojima je posetilac napustio veb-sajt na određenoj stranici, bez ograničenja koliko je stranica pogledao pre toga.

Razlika između stope poseta samo jedne stranice i stope izlaza sa veb-stranice

Primer 1. Stopa poseta samo jedne stranice – kliknuli ste na reklamu na Fejsbuku i ušli na veb-stranicu koja nema sadržaj koji je promovisan na reklami. Nezadovoljni, izašli ste sa sajta bez interakcije sa stranicom.
Primer 2. Stopa izlaza sa veb-stranice – posetili ste veb-sajt svog omiljenog pevača, pogledali nekoliko stranica sa tekstovima pesama i nakon što ste mu sa kontakt stranice poslali poruku podrške, napustili ste veb-sajt. U ovom slučaju kontakt stranica je stranica izlaska sa veb-sajta i njena stopa izlaza sa veb-stranice sa povećala.
Napomena: stopa izlaza sa veb-stranice mora da se posmatra u odnosu na kontekst stranice i ne može se generalizovati njena prosečna vrednost. Uzmimo za primer internet prodavnicu u kojoj nakon procesa kupovine dospete na stranicu koja vam se zahvaljuje na kupovini i obaveštava vas da ćete detaljnije informacije dobiti putem mejla. Stopa izlaza sa ove veb-stranice je veoma velika, verovatno veća od 95%, ali pošto je posetilac već kupio nešto na sajtu nama ta vrednost ne predstavlja alarmantan podatak.
U slučaju da stranica koja potvrđuje kupovinu ima stopu izlaza veću od 95%, to bi predstavljalo veliki problem.