Zašto Vam je potrebna poslovna stranica na Tviteru?

Datum: October 25, 2016; Autor: Kristina Vuković

Tviter spada u društvene mreže iz mikro bloging  kategorije. Kao i na drugim mrežama, na njemu možete objavljivati tekstove, linkove i fotografije. Njegova specifičnost ogleda se u tome što su tekstualne objave ograničene na 140 karaktera. To znači da će Vam za korišćenje ove mreže biti potrebno malo prilagođavanja. Ipak, kad jednom „uđete u štos”, spoznaćete brojne prednosti korišćenja ove mreže u poslovne svrhe.

twitter-business-page, Tviter

Osnovne funkcije poslovnog profila na Tviteru

Upotreba Tvitera u poslovne svrhe može Vam doneti dosta toga – od komunikacije sa klijentima do praćenja akcija konkurenata. Evo za šta može biti posebno koristan:

  • Komunikacija sa postojećim korisnicima,
  • Komunikacija sa potencijalnim korisnicima,
  • Davanje bitnih informacija,
  • Pružanje korisničke podrške,
  • Povećanje svesti o brendu,
  • Jačanje brenda,
  • Praćenje šta se priča o Vama,
  • Praćenje novosti iz industrije,
  • Sprovođenje ankete,
  • Povećanje posete kompanijskom sajtu.

Napomena: pre formiranja poslovnog profila razmislite da li se Vaša ciljna grupa uopšte nalazi na ovoj mreži i da li možete izdvojiti vreme za planiranje sadržaja i često objavljivanje.

Tviter bonton

Dakle, mislite da je ova mreža pogodna za vas i otvorili ste poslovni profil. Šta dalje? Kao i na svakoj mreži, i na Tviteru postoje nepisana pravila ponašanja, koja su naročito bitna ako ste tu da napravite neki dobar posao.

Evo nekih:

  • Uredite profil – postavite logo firme za fotografiju profila, napišite kratak i konkretan opis, postavite link sajta i lokaciju poslovanja,
  • Otključajte profil – zaključan profil nema nikakvog smisla jer niko ne vidi Vaše objave,
  • Pazite na gramatiku – niko Vas neće shvatiti ozbiljno ako pravopis nije na visokom nivou,
  • Nemojte objavljivati prečesto – ljudima ume da dosadi,
  • Nemojte lajkovati svoje tvitove,
  • Nemojte podesiti automasko objavljivanje sa Fejsbuka – u tom slučaju će izgledati kao da je iza Vašeg brenda robot, a ne ljudsko biće.

Odgovorite u najbržem roku – ako Vam se obratio korisnik Vaših usluga/proizvoda odgovorite što pre. Tako ćete pokazati da ste uslužni i spremni da pomognete. Ovo „pravilo” je posebno bitno ako Vam je upućena kritika. Najgora je opcija da ignorišete.

Twitter. Tviter

Učestvujte u razgovoru

Ono što je karakteristično za Tviter je njegova dinamičnost – stvari se brzo menjaju, aktuelne teme brzo obrađuju. Za razliku od objava na Fejsbuku, čiji „životni vek” na početnoj strani može trajati i do 5 časova, na Tviteru se on procenjuje na samo 18 minuta. (Izvor). Zato je potrebno da budete što brži u odgovaranju, ali i da češće postavljate objave. Problem nastaje kada treba ispratiti sve interakcije.

Postoje 2 načina kako da olakšate sebi praćenje konverzacija i relevantnih haštagova, i oni se mogu koristiti zajedno:

  1. Korišćenjem alata koji će Vam omogućiti paralelni pregled svih interakcija u realnom vremenu (preporučujemo TweetDeck, Hootsuite ili Buffer),
  2. Formiranje liste naloga ili tagova koje pratite po temama, kako Vam ništa ne bi promaklo.

Alati koje smo naveli imaju još jednu korisnu ulogu kada ih koristite za ovu mrežu – preko njih možete unapred podesiti objavljivanje tvitova kada niste na mreži, jer sam Tviter nema ovu opciju.

Takođe, ukoliko je priroda Vašeg poslovanja/tipa proizvoda takva da možete prokomentarisati aktuelne događaje iz neke oblasti tako da suptilno „provučete” svoj proizvod/uslugu kroz konverzaciju, onda morate biti revnosni u praćenju, ili bar redovno pretražujte po rečima i tagovima vezanim za svoje proizvode i brend (naziv firme, naziv proizvoda itd.).

Napomena za kraj: ne dosađujte! Ne zaboravite da ste tu zbog posla. Sve vreme imajte u vidu svoju ciljnu grupu i svoj brend, nemojte ulaziti u diskusije koje nisu relevantne za Vaše poslovanje. Brojni su primeri onih koji su se „zaneli” u prepirkama sa poslovnog profila, nemojte biti jedni od njih.

Twitter, Tviter