AdWords saveti za početnike – podudaranje ključnih reči

Datum: October 4, 2016; Autor: Tanasković Aleksandar

AdWords saveti za početnike, podudaranje ključnih rečiAdWords „search” kampanje, tj. kampanje plaćenih reklama za Gugl pretragu, funkcionišu kao skupine oglasa koje sadrže grupe ključnih reči i pojedinačne oglase koji mogu voditi na različite stranice sajta i imati drugačiji tekst oglasa.

Preporučljivo je razvrstati grupe oglasa u skladu sa hijerarhijom sajta ili ih grupisati u skladu sa brendovima, tj. tipovima proizvoda/usluga koji se nude na sajtu. Takođe, preporučljivo je da grupa oglasa ne sadrži više od 20 ključnih reči.

Prilikom unosa ključnih reči u AdWords kampanju veoma je važno posvetiti pažnju tome koji tip opcije podudaranja ključnih reči koristite prilikom postavljanja grupa oglasa.

Podudaranje ključnih reči

Plaćeni oglasi u Gugl pretrazi spadaju u oblast marketinga za internet pretraživače (SEM – Search Engine Marketing). Ovaj vid marketinga u kome se plaća po kliku (PPC – Pay Per Click) se svodi na izbor ključnih reči za koje će se reklama „takmičiti” i podešavanje načina podudaranja tih ključnih reči.

Postoje 4 tipa podudaranja ključnih reči kada su u pitanju plaćeni oglasi za Gugl pretragu:

  1. [Exact match] [potpuno podudaranje] – podrazumeva da se ključne reči koje označimo zagradom [ ] moraju u potpunosti podudariti sa ključnim rečima koje je korisnik Gugl pretraživača uneo u polje za pretragu.

 

  1. “Phrase match“ podudaranje fraze“ – podrazumeva da se ključne reči, tj. fraza koja se nalazi ispod navodnika “ “, moraju naći u upitu korisnika Gugl pretraživača, ali da pre ili posle te fraze mogu stajati i druge reči ili fraze.

 

  1. +Modified +broad +match, +modifikovano +široko +podudaranje – podrazumeva da se sve ključne reči koje ispred sebe imaju znak + moraju naći u upitu korisnika, ali njihov redosled nije bitan, kao ni to da li se osim njih u upitu nalazi još neka reč ili fraza.

 

  1. Broad match široko podudaranje – podrazumeva da se makar jedna ključna reč koja je unesena u kampanju nalazi u upitu korisnika Gugl pretrage. Ovaj vid podudaranja ključnih reči donosi više impresija (veći broj prikaza u Gugl rezultatima), ali, takođe, sa sobom nosi i veće troškove kampanje, pošto se na ovaj način stvara veliki broj nepotrebnih klikova.

Negativno podudaranje ključnih reči

Veoma je bitno napomenuti da pored 4 navedena tipa podudaranja ključnih reči, postoji i negativno podudaranje ključnih reči.

Negative keywords, tj. negativno podudaranje ključnih reči podrazumeva da određena ključna reč nikada neće dovesti do pojavljivanja oglasa u rezultatima pretrage ukoliko se ona unese u odeljak negative keywords, koji se nalazi u okviru keywords taba u AdWords radnom okruženju,.

Na primer, ukoliko posedujete internet prodavnicu, vaša ključna reč će biti „besplatno” ili „polovno” ili „zarada” itd. Mogućnosti su mnogobrojne.

Podudaranje ključnih reči je jedna od najbitnijih opcija koju AdWords platforma pruža. Korišćenjem navedenih tipova podudaranja možete uštedeti mnogo novca koji bi bio protraćen na nepotrebne klikove i usmeriti svoju kampanju u pravom smeru, u smeru relevantne i usko targetirane publike.