Osnovni termini koje ćete sresti tokom marketinških kampanja na internetu

Datum: October 29, 2016; Autor: Tanasković Aleksandar

Osnovni termini, Conversion Rate, Remarketing, Dynamic Ad Targeting

Da biste se bavili digitalnim marketingom, pre svega, treba da savladate neke osnovne termine vezane za takvu vrstu marketinga. U nastavku teksta možete pročitati koji su to osnovni termini čije je poznavanje neophodno ukoliko želite da vaše kampanje budu uspešne.

Impression

Impresija – broj prikaza vašeg oglasa ili prikaza vašeg sajta u rezultatima internet pretrage.

CTR (Click through rate)

Stopa učestalosti klikova – odnos koji prikazuje koliko često osobe koje vide vaš oglas ili rezultat u pretrazi, kliknu na njega.

CPC (Cost per click)

Cena koštanja jednog klika – iznos koji pokazuje koliko iznosi prosečna cena klika kada se novac uložen u internet marketing kampanju podeli  sa brojem klikova koje je ta kampanja ostvarila.

CPL (Cost per lead)

Cena koštanja marketinški pribavljene informacije krajnjeg korisnika – iznos koji pokazuje koliko je novca potrošeno da prikupljanje (najčešće) imejla ili druge kontakt informacije koja se može koristiti za segmentiranje trenutnih ili budućih korisnika.

CPP (Cost per phone call)

Cena koštanja telefonskog poziva – predstavlja maksimalan novčani iznos koji ste spremni da platite za telefonski poziv. Ovaj pojam se najviše odnosi na Google AdWords kampanje koje podržavaju ekstenzije za pozive (call extensions).

Podrazumeva se da poziv prethodi nekom vidu kupovine ili plaćanja od strane klijenta ili potrošača.

CPM (Cost per thousand)

Cena koštanja 1000 impresija – iznos koji pokazuje koliko vas je koštalo 1000 prikaza vašeg oglasa. Ovaj pojam se vezuje isključivo za „display” oglase i banere.

CPV (Cost per view)

Cena koštanja pregleda – koristi se u „TrueView” video kampanjama i pokazuje vam koliko iznosi jedan pregled vašeg snimka.

Dynamic Ad Targeting

Vid targetiranja oglasa u kome se ključne reči iz pretrage korisnika internet pretraživača podudaraju direktno sa sadržajem koji se nalazi u okviru vašeg sajta.

Primer: imate internet prodavnicu koja prodaje televizore. Nema potrebe unositi svaki model, boju i dimenziju u internet marketinšku kampanju. Dovoljno je samo da postavite link ka stranici iz koje želite da se generišu ključne reči (recimo stranicu sa LCD televizorima) i da napišete oglas o LCD televizorima.

Remarketing campaign

Remarketing kampanje – kampanje digitalnog marketinga (email ili PPC) koje targetiraju posetioce sajta, kupce iz prethodnog perioda ili  osobe koje su ostavile svoju imejl-adresu u nekoj od „lead generation” kampanja.

Conversion

Konverzija – željena aktivnost krajnjeg korisnika. Može se odnositi na kupovinu (u slučaju internet prodavnice), preuzimanje promotivnog materijala (u slučaju „lead generation” kampanja), gledanje određenog video-snimka, itd.

Conversion rate

Stopa konverzije – prosečan broj konverzija ostvarenih po kliku na oglas, prikazan u vidu procenta.