Marketing sadržaja – oslušnite svoju publiku

Datum: July 5, 2016; Autor: Tamara Prodanović

digitalnimarketing.in.rs content matters marketing sadržaja

Danas je u moru marketinškog sadržaja, reklama i konkurencije teško biti zapažen i primećen od strane korisnika. Stoga se sve veći broj kompanija, kako bi dospeli do svoje targetirane publike, okreće novoj strategiji – tzv. content marketingu. Šta je to marketing sadržaja i koliko je važan za vaš brend?

 

Tradicionalni marketing vs Marketing sadržaja

Možda zvuči smešno, ali mnoge kompanije „ulažu” u marketing sadržaja, vodeći se sledećom pretpostavkom:

content digitalnimarketing.in.rs

Nećete verovati! Taj pristup više ne pije vodu. Zatrpanost informacijama tera korisnike da filtriraju svoje izbore i da se okrenu onima kojima najviše veruju. To poverenje podrazumeva pružanje relevantnih, korisnih i željenih informacija, a ne puko obasipanje reklamama.

Vreme jednosmerne komunikacije sa sadašnjim (ali i budućim) kupcima je davno prošlo. Sada „publika” od vas traži konkretno rešenje problema, kvalitetnu, relevantnu informaciju, edukaciju i zabavu koja odgovara njihovom senzibilitetu. Upravo to content marketing čini jakom „alatkom” za pridobijanje korisnika, ali i profita.

content matters digitalni marketing

Prati žabu…

Nedavno sam naišla na fantastičan primer content marketinga, koji nudi vrlo jasan uvid u psihologiju ciljne grupe. Radi se o kampanji „Follow the Frog” koju sprovodi Rainforest Alliance, internacionalna organizacija za očuvanje životne sredine.

Glavni akter je posmatrač (ti), tako da se cela priča svodi na perspektivu primaoca poruke, što joj daje dodatnu vrednost.

 

„Follow the Frog” ima više od 5 miliona pregleda na YouTube-u, što je retkost za sponzorisani video. Poređenja radi, video The Rainforest Needs You, ima samo 15000 pregleda. Ista organizacija, ista tema, isti cilj, slična minutaža. Dokaz da dobar sadržaj privlači više ljudi.

Šaljivi video kompanije Infostud koji karikira dobri, stari srpski običaj, poznat kao nepotizam, u samo 20 sekundi se direktno obraća ciljnoj publici (u ovom slučaju poslodavcima):

 

Pomalo morbidna pesmica Dumb Ways To Die predstavlja kampanju australijske železnice, čii je cilj podizanje svesti o bezbednosti na prugama. Rezultat – smanjenje nezgoda i stopa smrtnosti za neverovatnih 21%!

 

 

Recept za uspeh?

Verujte u ono što radite. Stavite u fokus samog kupca pružajući mu smislen i targetiran sadržaj. Neka poruka bude jednostavna. Tu poruku im prenesite poput prijatelja u koga imaju poverenja. Budite zabavni. Ako je poverenje jezgro atoma, zabava je energični mali elektron u ovoj priči. Ne budite dosadni poput upozorenja na kraju reklame za lekove. I na kraju, zabavite se dok kreirate taj sadržaj. Vi ste umetnik sa praznim platnom ispred sebe. Pustite mašti na volju!

U gore spomenutim primerima kompanije nisu aktivno promovisale svoj proizvod/uslugu, već su plasirale glavnu ideju i vrednost brenda, nudeći svojoj publici informacije o tome kako da poboljšaju kvalitet svog života i rada, integrišući se na taj način u njihove živote. Pun pogodak!

Ne zasipajte svoje korisnike dosadnim reklamama, inspirišite ih sadržajem. Sigurno će vas nagraditi lojalnošću. 😉