Kad porastem biću kopirajter!

Datum: June 13, 2016; Autor: Marija Petrović

kopirajter internet marketing

Verovatno ste se oduvek pitali ko stoji iza svih tih reklama, bilborda, tekstova za radio i sl. Svaka kompanija ima potrebu da svoj proizvod/uslugu prikaže na najbolji mogući način, da u svojim klijentima probudi osećaj privrženosti i postane upečatljivija u odnosu na ostale. Da bi to postigla, ona koristi usluge kopirajtinga kao sastavnog dela poslovanja i marketinških aktivnosti.

Kopirajting (copywriting) predstavlja kreativno pisanje u odnosu na posmatrano tržište sa ciljem promovisanja kompanije, ličnosti itd.

Svrha autorskog, tj. promotivnog teksta je da ciljnu grupu podstakne na akciju i ubedi je da reaguje ili kupi određeni proizvod ili uslugu.

Kopirajter je kreativna i komunikativna osoba koja ima izrazitu maštu i originalnost, uz talenat za pisanje.

Kopirajteri rade uporedo sa direktorom (art director) u okviru kreativnog odeljenja marketinške agencije ili medijske kuće. Kopirajteri takođe rade sa medija planerima (media planner), klijentima i proizvodnim odeljenjem za kvalitetniji razvoj reklamne kampanje.

Koprajteri predstavljaju prodavce „iz senke”, koji svojom reklamnom kampanjom ili projektom privlače veliki broj mušterija. Neophodna je fleksibilnost, što podrazumeva i rad u večernjim časovima, kao i prekovremeni rad, ukoliko je potrebno.

Neke od tipičnih aktivnosti kopirajtera

  • Povezivanje sa klijentima i predstavljanje njihovih zahteva;
  • Razvoj kreativnih ideja i koncepata, često zajedno sa direktorom kreativnog tima;
  • Prezentovanje ideja kolegama i klijentima;
  • Upoznavanje sa klijentima, proizvodima i uslugama, ciljnom grupom i aktivnostima svojih konkurenata;
  • Pisanje jasnog, ubedljivog i originalnog teksta;
  • Ažuriranje digitalnih medija;
  • Lektura i korektura teksta;
  • Menjanje, ispravka ili obnavljanje reklamne kampanje kao odgovor na povratne informacije od strane kreativnog direktora ili klijenata;
  • Nadgledanje kampanje kroz proizvodne faze;
  • Rad na nekoliko kampanja istovremeno, često sa kratkim rokovima;
  • Praćenje trendova;
  • Posmatranje efektivnosti marketinških kampanja.

Veštine koje je potrebno da poseduje kopirajter

  • Sposobnost da se napiše kvalitetan i jasan tekst u stilu prilagođenom određenoj ciljnoj grupi;
  • Komunikativnost, timska orijentisanost i interpersonalne veštine;
  • Kreativnost;
  • Maštovitost;
  • Sposobnost rada pod pritiskom;
  • Organizacione sposobnosti;
  • Motivisanost, fleksibilnost, upornost;
  • Orijentisanost na detalje i preciznost;
  • Istraživačke veštine;
  • Spremnost na prihvatanje kritike;
  • Interesovanje za popularnu kulturu, trendove i stilove;
  • Administrativne, IT i lektorske veštine.

Karijera i lestvica napredovanja

Što se tiče kvalifikacija, posao kopirajtera mogu obavljati ljudi različitog stepena obrazovanja. Visina plate takođe varira, u zavisnosti od iskustva zaposlenog, veličine kompanije i geografske lokacije.

Karijera kopirajtera

  • Junior kopirajter (do 3 godine radnog iskustva)
  • Kopirajter srednje kategorije (od 3-10 godina radnog iskustva)
  • Senior kopirajter (10-15 godina radnog iskustva)
  • Kreativni direktor (preko 15 godina radnog iskustva)

Takođe, postoji mogućnost internacionalnog rada putem interneta, posebno za kopirajtere koji su obučeni za pisanje u specifičnim sektorima industrije i pričaju više jezika.

Ukoliko se odlučite za posao kopirajtera treba da znate da će razvoj vaše karijere zavisiti od uspeha kampanja na kojima radite. Uspešna kampanja će povećati vaš kredibilitet i doneti priznanje industrije, čime će se povećati potražnja za vašim uslugama.