Kako formulisati strategiju digitalnog marketinga

Datum: June 14, 2017; Autor: Kristina Vuković

Dakle, odlučili ste da svoj brend promovišete onlajn. Mnogi koji žele ovakav vid marketinga suočavaju se sa problemom odabira najboljeg digitalnog kanala preko kojeg će doći do ciljne grupe. Gde se promovisati? Kako namamiti kupce na sajt? Kako formirati strategiju digitalnog marketinga? Ova 3 koraka će vam u tome pomoći.

strategiju digitalnog marketinga

1. Definisanje ciljne grupe

Ovo nije bez razloga prvi korak u formulisanju strategije digitalnog marketinga. Definisanje ciljne grupe treba da bude temelj svih vaših budućih marketinških napora. Najbitnije je dati odgovor na pitanje: da li su ljudi koje ciljate uopšte onlajn.

Pretpostavimo da je odgovor potvrdan. Sledeće što bi trebalo da uradite je da odredite koja bi to bila interesovanja ljudi koje ciljate i koje su njihove demografske karakteristike.

Razmislite kako izgleda njihova pretraga na Google-u. Koje reči koriste, koje termine pretražuju. Zapišite to, trebaće vam.

2. Odabir kanala komunikacije i alata

U digitalnom marketingu postoji više načina da doprete do svog idealnog kupca. Ne treba da ih koristite sve, već samo one prilagođene vašem poslovanju i ciljevima.

Neki od tehnika/kanala koje možete da koristite:

Ono bez čega nikako ne treba da krenete sa građenjem onlajn prisustva je veb-sajt. On će biti vaš „dom” na internetu. Potrudite se da on izgleda profesionalno i da bude lako koristiti ga. Najbolje je da za dizajniranje internet prezentacije svog poslovanja angažujete stručnjaka za tu oblast, baš zbog toga što je to često prvi kontakt korisnika sa vama. Želite da ostavite dobar prvi utisak, zar ne?

Takođe, želećete da posetioci brzo nađu vaš sajt, zato je važno da radite na SEO (Search Engine Optimization) optimizaciji sajta za pretraživače. Njena svrha je da vaš sajt smesti na što bolju poziciju u Google pretrazi i tako poveća šansu da neko klikne baš na njega.

Kada kompletirate svoj veb-sajt vreme je da razmišljate o načinima promocije svog biznisa, konkretnih proizvoda i usluga. Tu uskaču društvene mreže i različiti vidovi plaćenog digitalnog oglašavanja.

Važna napomena: nije svaki biznis za svaku mrežu. Pre pokretanja bilo kakve kampanje na pojedinim društvenim mrežama, razmislite da li je ta platforma mesto okupljanja vaše ciljne grupe. U suprotnom, vaši marketinški napori usmereni na tu mrežu neće imati previše smisla.

3. Prilagođavanje

Digitalni marketing je živa stvar. Nije moguće, kao nekada, formulisati jednu strategiju koja će biti na snazi od osnivanja preduzeća do njegovog razvoja u veliki biznis. Vaše planove za promociju morate prilagođavati. Ovo su neki od faktora koji mogu uticati na promenu strategije:

  • promena veličine kompanije,
  • promena strategije konkurencije,
  • uvođenje novih proizvoda ili linija proizvoda,
  • drastična promena preferencija ciljne grupe,
  • rebrendiranje,
  • krizne situacije

Baš zbog te specifičnosti digitalnog marketinga, važno je da nadgledate kako se odvija realizacija vaše strategije i da podešavate sve ono što ne daje razultate. Proces optimizacije svih kanala komunikacije koje koristite je ključan za vaš uspeh.

strategija digitalnog marketinga

Koju god tehniku ili kanal komunikacije da izaberete, ne zaboravite da pre toga dobro razmotrite sve što vam se nudi, ali i da upoznate svoju ciljnu grupu. Ako radite odlično na platformama gde nisu vaši potencijalni kupci, rezultati će biti podjednako loši kao da radite loše na pravim platformama. Imajte to u vidu.