Šta nas je naučio Facebook Explore Feed

Datum: December 5, 2017; Autor: Kristina Vuković

Aktuelan je već neko vreme, izaziva nervozu i smanjuje doseg objava na Fejsbuku – reč je o Explore Feed eksperimentu. Čim je najavljeno njegovo uvođenje, marektari su se istinski zabrinuli. Imali su i pravo. Uvođenje ovog načina prikazivanja objava sa stranica isključilo je gotovo svaku mogućnost da se organski dosegne ciljna grupa. Šta nas je ovo iskustvo naučilo čitajte u nastavku.

Explore Feed

Čemu Explore Feed i kako se protiv njega borimo

Explore Feed je najavljen kao način „borbe” protiv nerelevantnih objava, ali i kao prilika da korisnici otkriju novi sadržaj koji je u skladu sa njihovim interesovanjima. Osmišljen kao zasebna vremenska linija objava pored one osnovne, prvo se pojavio u mobilnoj aplikaciji a zatim i u desktop verziji. Njegova suština je da grupiše objave svih stranica koje pratimo na jednom mestu, kao i objave onih stranica koje Fejsbuk misli da bi nas interesovale.

Prva reakcija marketara nakon inicijalnog šoka bila je strah da se ni sponzorisane objave neće prikazivati na početnoj strani naše omiljene mreže. Međutim, ta briga nije dugo potrajala. Ispostavilo se da Fejsbuk samo želi više novca, odnosno da platite reklamiranje svake objave. Da li je u tome uspeo?

facebook

Šta kažu korisnici

Na stranu digitalni marketari i svi koji koriste društvenu mrežu Fejsbuk za potrebe svog poslovanja, ni konvencionalni korisnici nisu krili razočaranje. Najčešći komentar je bio da nisu ni znali da su objave razdvojene na 2 vremenske linije ili da se nikad ne sete da odu na onu gde su objave sa stranica. Neki su se žalili i kako su sada prinuđeni da gledaju objave svojih prijatelja na Fejsbuku, koji ih ne interesuju. Da li je to Fejsbuk izgubio svoju prvobitnu svrhu?

Šta smo naučili

Iako je rečeno da Explore Feed nije definitivna promena u načinu na koji koristimo Fejsbuk, ipak je došlo do nekih prilagođavanja. Marketari su čak i nešto naučili:

  • nema besplatnog ručka – organski doseg je sveden na minimum koju god tehniku koristili (tagovanje u objavama, takmičenja i pitanja),
  • ne drži sva jaja u istoj korpi – Fejsbuk nije jedini kanal digitalne komunikacije sa ciljnom grupom, ne vredi uzdati se samo u njega,
  • značaj SEO – i dalje imate korektnu posetu sajtu? Pretraga po ključnim rečima na Guglu može vam doneti više saobraćaja na sajtu nego objave na Fejsbuku,
  • odanost brendu – onaj ko vas pamti taj će i da vas traži, ili još bolje – da stavi vaše objave da mu se prikazuju prve na „zidu”,
  • zaboravljene tehnike – marketari su pribegli i starim „forama” kao što je otvaranje Fejsbuk grupe pod imenom svog brenda ili proizvoda, a neki su otvorili i lične profile pod imenom firme, čime su otišli korak unazad.

social media

Novi eksperimenti Fejsbuka

Odluku tvorca Fejsbuka da se uvede Explore Feed nazivamo eksperimentom, jer je tako i najavljen: test sa ograničenim vremenskim trajanjem, na pojedinim teritorijama u koje je „zapao” i naš region.

Još jedan eksperiment koji je trenutno na snazi, ovoga puta na tlu Kanade, je mogućnost prikaza svih aktivnih plaćenih reklama na nekoj stranici. Ukratko: možete videti koje oglase ima neka stranica čak iako niste ni vlasnik ni administrator te stranice. Kako li će se taj test pokazati?

S obzirom na količinu informacija koje Fejsbuk ima o nama, kao i na nove tehnologije poput IoT (internet stvari), VR (virutalnu realnost) i AI (veštačku inteligenciju), ostaje nam samo da se zapitamo šta je sledeće što nam se sprema.

sign up