Šta zapravo radi menadžer digitalnog marketinga?

Datum: May 4, 2016; Autor: Tanasković Aleksandar

Digitalni mobilni koncepti.

Iako se danas za većinu kompanija podrazumeva da na platnom spisku imaju makar jednu osobu koja je zadužena za digitalni marketing, malo ko ipak zna šta je tačno dužnost menadžera digitalnog marketinga.

 

Menadžer digitalnog marketinga je osoba koja:

  • Implementira, prati i optimizuje kampanje digitalnog marketinga i strategije.
  • Planira i upravlja izvršavanjem SEO (optimizacije za pretraživače)/ SEM (optimizacije za društvene mreže).
  • Rukovodi marketing bazom podataka, nalozima na društvenim mrežama, kao i e-mail kampanjama.
  • Aktivno upravlja plaćenim reklamnim kampanjama.
  • Rukovodi Google analitikom, Google Web Master Tools-om, Bing Web Master Tools-om.
  • Vrši analizu krajnjih korisnika na društvenim mrežama.
  • Planira i izvršava testove za povećanje broja konverzija.
  • Meri i izveštava o uspesima kampanja digitalnog marketinga (ROI – povratak uloženog / KPI – ključni indikatori procesa).
  • Testira i optimizuje korisničko iskustvo (putem izbrane publike ili softvera koji snimaju postupke korisnika).
  • Uz pomoć stručnih kadrova kreira i poboljšava korisničko iskustvo.
  • Svakodnevno koristi alate za:
    • Praćenje pozicija na pretraživačima.
    • Kreiranje, navijanje i objavljivanje sadržaja kroz više platformi/društvenih mreža.
    • Kreiranje i adaptiranje marketing kampanja (AdWords, Bing Ads, Httpool, AdRoll itd.)

 

Možete primetiti da je spisak sadrži dosta dinamičnih aktivnosti, kao i sama pozicija. Neki od alata koji su danas u upotrebi mogu biti prevaziđeni za nekoliko godina, a u međuvremenu će ih verovatno naslediti novija, kompleksnija rešenja.

Za uspeh u današnjem digitalnom svetu neophodna je kombinacija dobre analitike sa kvalitetnim povratnim informacijama. Menadžer digitalnog marketinga predstavlja sponu (svojevrsnu prečicu) između administracije preduzeća sa jedne strane i krajnjeg korisnika sa druge. Vreme za reakciju u digitalnom svetu je veoma kratko. Ukoliko ne iskoristite priliku, tj. ne rešite problem ili ne ispunite želju krajnjeg korisnika, neko drugi će to sigurno uraditi.